Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Säg nu för fan inte rådjur!

Featured Replies

Publicerat

Kan detta vara vad jag hoppas på? Fram med tjära burken:D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

post-4010-13825526911144_thumb.jpg

Publicerat

Bara att löpa hem efter tjärhinken :yes:

ett rådjur lämnar aldrig avtryck av lättklövarna under förutsättning att det är friskt och oskadat.

Mvh Jocke

Publicerat

Glöm tjäran ,, Det är Ren spår

Publicerat

Fram med tjärburken bara :D

Publicerat
  • Författare

Det var som, den samlade svenska humoreliten på ett och samma forum.B)

Själv tycker jag westin.jimmy verkar vara en sympatisk man med dom rätta kunskaperna;)

Publicerat

Visst jagade du inte så långt från årsunda....?

Ska dit nästa helg och jaga rå. Kanske skulle ta med finnarna också:D

/Urban

Publicerat

Det var som, den samlade svenska humoreliten på ett och samma forum. B)

Själv tycker jag westin.jimmy verkar vara en sympatisk man med dom rätta kunskaperna;)

äsch han är bara en vanlig humoristisk ja-sägare alltså ingen att lägga nån vikt på :whistling:

Publicerat
  • Författare

Jajamensan! En hund som hittade på en galt i måndags å, gjorde ont enligt hunden:blink:

Ska ut å tjära i helgen.

Inga finnar på några år!

Vildsvin norr om daläven är statens vilt och därför fredade...... ;)

Publicerat

jaja da en stor gris måske sugge !!!!! k.

Publicerat

På erat ?

Publicerat
  • Författare

jaja da en stor gris måske sugge !!!!! k.

Jepp!!!:D:D:D

En hund som fått en bete i baklåret av en ca100kg och spår på en annan del av marken, inte långt ifrån där vi jagade gås. Kan ju visserligen vara sama djur som gjort spår å var på hunden men det är en bit emellan.

Publicerat

Låt den föröka sig! och släpp några norrut!

Publicerat

Ser väl ut som typiskt vildsvin och skulle sätta en slant på Calles tips, det ser ut som suggspår. Bara att inrätta en barnkammare nu!

Publicerat
  • Författare

Ser väl ut som typiskt vildsvin och skulle sätta en slant på Calles tips, det ser ut som suggspår. Bara att inrätta en barnkammare nu!

Hur ser man att det är ett suggspår?

Publicerat

Hur ser man att det är ett suggspår?

Mycket bra fråga... Mer en känsla skulle jag tro! Men det det är, trots att det är stort så är det nättare på nå't vis och lite spretigare. Kan alltså inte hänga upp min teori på någon vetenskap men jag har oftare sett denna typ av spårstämplar tillsammans med betydligt mindre klövtramp än det grövre, mer sammanhållna och mer avrundade klövtrampet som jag kopplar till galtspår.

Publicerat

Låt den föröka sig! och släpp några norrut!

Du är tokig!! Skjut och bli först på bygden med att skjuta svin. Nejrå men tyvär är det en alldeles för vanlig inställning och det har säkert redan varit en etablering norr om älven om så inte skett.

Redan för över 10år sedan hade min kusin ståndskall på gris med jämten hemma i byn.

Publicerat
  • Författare

Du är tokig!! Skjut och bli först på bygden med att skjuta svin. Nejrå men tyvär är det en alldeles för vanlig inställning och det har säkert redan varit en etablering norr om älven om så inte skett.

Redan för över 10år sedan hade min kusin ståndskall på gris med jämten hemma i byn.

Jo ska försöka få med alla på å spara dom som kommer. Det kan ju vara nån som bara springer igenom. Men den som spar han har.

Lite kinkigt med en potatisbonde som vi arrenderar en del mark av, han är inte odelat positiv till grisar.

Publicerat

Jo ska försöka få med alla på å spara dom som kommer. Det kan ju vara nån som bara springer igenom. Men den som spar han har. Lite kinkigt med en potatisbonde som vi arrenderar en del mark av, han är inte odelat positiv till grisar. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

du kan jo spare den/dem til de bøker i potatisen da for du en fin åtel :yes:  k

Publicerat
  • Författare

du kan jo spare den/dem til de bøker i potatisen da for du en fin åtel :yes: k

Jodå problemet är att den enda av hans åkrar vi inte har jakten är potatisåkern:(

Publicerat

Bara att löpa hem efter tjärhinken :yes:

ett rådjur lämnar aldrig avtryck av lättklövarna under förutsättning att det är friskt och oskadat.

Mvh Jocke

Där har du fel.

Ett rådjur lämnar många gånger avtryck efter lättklövern.

De är därför typ massor tror att det är gris när det är rådjur.

Vid språng syns klättklövern såväl som i mjuk mark eller där de helt enkelt spretar lite extra för att inte sjunka ner för mycket.

Men du har ändå rätt :wink: för detta spåret i trådstarten är mycket troligt från gris.

Det är definitivt inte rådjur hur som. 

Publicerat

Bara att gratulera om ni lyckas enas om att spara grisarna och låta dem etablera sig. Här hemma har vi också sporadiska besök av grisar men vi är ett fåtal som vägrar jaga dem samtidigt som andra tycker att det är coolt att skjuta gris. Man skjuter alla grisar man kommer åt utan tanke på att det är en framtida jaktlig resurs. Samma tokiga inställning som bidragit till att älgstammen är rekordlåg - skjut allt annars skjuter grannlaget eller vargen tar älgen.

Bitter? Ja, men tråkigt när vi matar, tjärar och låter bli att jaga samtidigt som andra i samma kommun hänsynslöst skjuter allt som råkar passera.

Som sagt, lycka till och hoppas att du/ni lyckas bättre!