Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pyjamasgrisar

Featured Replies

Publicerat

Vi hade med pyjamasgrisar i skogen nu under veckan. Inte större än katter sa dom som såg dom.

Så nu kommer frågan från en novis.

Är inte sent på hösten för så små kultingar? Kommer dom verkligen att kunna överleva?

Om dom överlever, när kommer dom vara stora nog för att jaga på. Inte kommer jag att jaga på några småttingar.

För övrigt så kan jag säga att marken ligger i Karlstadstrakten.

Publicerat

Beror på. Hade dåligt betyg i Geografi. Var ligger edsvalla? Är det långt söderut lär det gå bra. Åtminstone om du har några i närheten som fodrar i överkant. (Vilket kultingar nu tyder på...)

Publicerat

Bygga ett vindskydd m tak åt småttingarna o en foderbädd, m. m. :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Tillgång på föda och sedan hänger det ju på vad kung Bore har för väderplaner bestämmer kultingarnas öde. Jag har haft ganska nyfödda kultingar på marken så sent som i början av oktober och har skjutit kultingar precis på gränsen mellan pyjamas och brungris, man kan fortfarande ana ränder i pälsen i januari/februari. Synnerligen jaktbara och rena delikatessbitarna i mars, lagom tills det börjar suga i grilltarmen igen. Håll bara tummarna för en vinter på den milda sidan!

Publicerat
  • Författare

Beror på. Hade dåligt betyg i Geografi. Var ligger edsvalla? Är det långt söderut lär det gå bra. Åtminstone om du har några i närheten som fodrar i överkant. (Vilket kultingar nu tyder på...)

Men vet du inte vart metropolen Edsvalla ligger :tongue:  Grisarna håller till två mil väster om Karlstad.

Har ju hört talas om att någon matar grisarna lite söder om där vi jagar, men har ingen riktig koll på det.

Tillgång på föda och sedan hänger det ju på vad kung Bore har för väderplaner bestämmer kultingarnas öde. Jag har haft ganska nyfödda kultingar på marken så sent som i början av oktober och har skjutit kultingar precis på gränsen mellan pyjamas och brungris, man kan fortfarande ana ränder i pälsen i januari/februari. Synnerligen jaktbara och rena delikatessbitarna i mars, lagom tills det börjar suga i grilltarmen igen. Håll bara tummarna för en vinter på den milda sidan!

Så det är bara att hoppas på en mild vinter med andra ord. Detta med grisar är ju lite omdiskuterat. Vissa vill ju ha dom och andra vill ju ha bort dom fort som f*n så jag vet inte hur det blir med utfodring av dom. Jag är ju bara med som jägare så utfodring har jag inget att bestämma över.

Publicerat

Hur stora är dessa smågrisar?

gissar på 25-30kg!post-9792-0-36307600-1382797731_thumb.jp

Publicerat

Mindre, 15-20 gissar jag, om den större är ungf 60kg

Publicerat

Vill ju gärna vara lite motvalls... Den mindre av grisarna påminner mycket om den jag lade ikull i söndags. Vägde den inte varken levande eller bara urtagen men slaktvikten var prick 12 kg så den borde ha vägt 20-25 kilo i levande livet.