Publicerat Oktober 23, 201312 yr Detta är en populär post. Kort o koncist.... Frambensträff, det visste vi ju inte från början.. misstänkte att den va träffad någonstans bak. Ev sett fel på fram o bak i skottet. Skytten hade haft kontakt med den med sin TJT när han gjorde eftersök och tyckte det slängde i bakvagnen när den drog iväg. Blackie spårade och släpptes. Stopp direkt i en vass"sjö" med massor av buskar som växer på tvären... Gick loss efter att jag rumstrerat runt en stund. Jag va inne bakom röven på tiken men kunde inte se grisen. Polare hängde på gris och hund och jag mot bilen. Stod en stund intill stora vägen så polaren han ifatt Gick sen över 28:an precis bakom en buss.... När så polaren kom intill tappade Blackie bort grisen lite. Polaren tog ett par steg in i mossen och trampade på nått mjukt... iieee !! lät de... Han satte visst höger 45:a på grisen som gömt sig och tryckte.... Sköt den givetvis och de hela va avslutat ett par km från skottplats.
Publicerat Oktober 24, 201312 yr Tur att det inte blev ett skotten i foten då! Vad skulle vi ta oss till utan dessa fantastiska hundar och deras hängivna förare...
Publicerat Oktober 24, 201312 yr iieee !! lät de... Händer ju att det låter så även när han inte trampar på nån gris.... Bra jobbat.