Publicerat September 9, 200619 yr Ja nu har jag fått mina egena laddgrejer så då var de ju dax o bygga en laddbänk har annvänt mdf skivor som jag bettsat man är ju ingen fin snickare men tycker att den blev rätt ok än då Jag ska lacka o sätta på luckor i fram o eventuelt ett hyll plan till.
Publicerat September 9, 200619 yr ser ju inte så dumt ut bara fylla på med all utrsutning och böra exprimentera fram bra laddningar...hur funkar hylsorna du fick?
Publicerat September 9, 200619 yr Det ser lite klent ut. Lite beroende på vilka kalibrar man laddar så kan man få ta i rätt rejält för att kalibrera dem..
Publicerat September 9, 200619 yr Författare ser ju inte så dumt ut bara fylla på med all utrsutning och böra exprimentera fram bra laddningar...hur funkar hylsorna du fick? Hej linus ja lite grejor ska de väll gå in ;D Dom funkar kanon fint bockar o bugar
Publicerat September 9, 200619 yr Författare Det ser lite klent ut.Lite beroende på vilka kalibrar man laddar så kan man få ta i rätt rejält för att kalibrera dem.. Hej bluebird de är små klena 222 laddningar ;D
Publicerat September 10, 200619 yr Hej linus ja lite grejor ska de väll gå in ;D Dom funkar kanon fint bockar o bugar jaja har en väl ca 50 engångsskjutna hylsor nu och fler lär dett bli har massa blandad ammo jag ska bränna iväg på skjutbanan, tror du kan få ca 100 - 200 hylsor till våren om det är av intresse....
Publicerat September 10, 200619 yr Författare Hej linus de är helt klart intresant tackar på för hand du är en skyst kille ;D
Publicerat September 10, 200619 yr Författare Tackar lägger ut fler bilder när den är lackad oklar med press o sånt ;D
Publicerat September 11, 200619 yr En fundering.. Jag har ett skrivbord där jag har ladderiet på sidan om mej där det nog ska stå en dator eller något. Köpte hos någon trävaruleverantör en bastant bräda, limfog, tror jag det heter. Det är väl tänkt som ngn takbjälke eller något. Hur som, en rejält tilltagen träklump som väger mycket. På den har jag monterat laddpressen och har all övrig laddutrustning. Det jag har problem med och som du kanske ska tänka på är att få själva bänken som limfogen ligger på stabil. Den vill gärna röra sig när man trycker till med laddpressen.. Kastar in en bild på min pysselhörna.. Mvh!
Publicerat September 11, 200619 yr Författare Tackar för tippset hippen jag kommer o skruva fast bänkskivan ifall man måste flytta då är de ju bra om man kan ta i sär den.Kommer även att sätta på bak stycke på hurtsarna för bätere stabilitet de är ju klena 222 laddningar ja jagar ju bara skade djur så de blir ju inga klass1 laddningar de måsste ju räcka? Fin liten mys hörna du har där ;D Mvh
Publicerat September 11, 200619 yr Det var, då, de där två svarta burkarna på skrivbordet. Biblioteket står till höger i bild och bläddermaskinen till vänster ;D ;D Nu är det ett nytt bibliotek med 500 GB böcker och typ skitstor bläddermaskin modell platt! Har faktiskt ett mer konventionellt bibliotek, hustrun har en ruggig massa böcker och material i bokhyllorna runt om.. Svensk Jakt inbundet sedan 20 år tillbaka typ med mera med mera.. Mvh!
Publicerat September 11, 200619 yr Tackar Flexx! Idag är den dessvärre inte lika mysig, kollade på bilden och noterade att min hörna var nystädad vid tillfället.. Just nu ser det förjävligt ut.. Har ca 30 olika A4 med en klisterlapp på samt 3 till 5 kulhål och div olika recept uppskrivet liggandes över hela bordet. Något som jag har även och heligt hatar är sladdar och kablar ta mej fan över allt! 38 olika batteriladdare och router, bredbandsmodem, samt tre ytterligare dosor som blinkar som jag inte ens nästan vet vad det är.. Om man bortser från kaoset så trivs jag rätt bra här i hörnet, lite för bra enligt familjen ;D ;D ;D Mvh!
Publicerat September 11, 200619 yr Författare Aha du smiter från dina plickter o jömmer dig i mys hörnan ;D ;D ;D
Publicerat September 11, 200619 yr Möjligt.. Fick ju för fan en supermysig fotölj i julklapp av familjen och den var jätteskön att sitta i och jag kan inte tolka det på något annat sätt än att de VILL att jag ska sitta här..ofta, mycket samt länge ;D ;D ;D ;D Mvh!
Publicerat September 11, 200619 yr Författare Möjligt.. Fick ju för fan en supermysig fotölj i julklapp av familjen och den var jätteskön att sitta i och jag kan inte tolka det på något annat sätt än att de VILL att jag ska sitta här..ofta, mycket samt länge ;D ;D ;D ;DMvh! ASG ;D ;D ;D
Publicerat September 11, 200619 yr Ja det är lätt att fasta vid sådan hörnor, vet vad du menar hip. ;D
Publicerat September 11, 200619 yr Författare Nu har jag lackat den där skit bänken blev så ful flammig o skit orkar fa.. inte hålla på mer de får duga >
Publicerat September 12, 200619 yr Författare Tja grabbar ursäkta att jag var lite lipig i går men jag hadde 38gr feber o mina gygg o nack besvär gorde de ju inte bättere när jag lacka bänken o sen blev den skit ful men jag är inte den som gerupp motgångar är för o övervinnas så efter ja slipat o lackat nåra gånger så blev de rätt ok ändå. Mvh