Publicerat Oktober 24, 201312 yr Verkar som mitt rödpunktsikte på eftersöksbössan som är en hagelautomat lagt av. Är ett Ultra Dot men det har dugt till att skjuta på dom avstånden jag behövt och är bra att ha när det är mörkt. Vill ha förslag på något liknande eller gärna något bättre.
Publicerat Oktober 24, 201312 yr Verkar som mitt rödpunktsikte på eftersöksbössan som är en hagelautomat lagt av. Är ett Ultra Dot men det har dugt till att skjuta på dom avstånden jag behövt och är bra att ha när det är mörkt. Vill ha förslag på något liknande eller gärna något bättre. Jag har testat Aimpoint Micro men mitt synfel fixade inte punkten + att jag upplevde den som lite"trång". Köpte istället ett Burris Fastfire III och är jäkligt nöjd än så länge. Har dock bara skjutit in det, har inte hunnit ta det till skogs än. Gav ca 3000 för det på Handladigitalt.se /M
Publicerat Oktober 26, 201312 yr Författare En sådan här såg ju rätt okej ut, men passar den på min hagelautomat?. Är någon urfräst spår. http://www.handladigitalt.se/bushnell-trophy-trs25-1x25-moa-rodpunktsikte-p-3062.html
Publicerat Oktober 26, 201312 yr En sådan här såg ju rätt okej ut, men passar den på min hagelautomat?. Är någon urfräst spår. http://www.handladigitalt.se/bushnell-trophy-trs25-1x25-moa-rodpunktsikte-p-3062.html Om jag skulle köpa för att ha till en hagelautomat skulle jag satsa på en reflex typ Burris eller Docter, även om det är lite mer pengar. Den du listar och även Aimpoint Micro mfl skulle jag uppleva som lite "trång i synfältet". /M
Publicerat Oktober 26, 201312 yr Författare Om jag skulle köpa för att ha till en hagelautomat skulle jag satsa på en reflex typ Burris eller Docter, även om det är lite mer pengar. Den du listar och även Aimpoint Micro mfl skulle jag uppleva som lite "trång i synfältet". /M Nu använder jag bara hagelautomaten till eftersök och när det är mörkt annars har jag andra vapen och det blir mest skott på stillastående djur som hundarna ställt. Därför mitt val.
Publicerat Oktober 28, 201312 yr Har själv en Micro och är nöjd med den. När ni säger trång i synfältet, blundar ni med ena ögat? Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 28, 201312 yr Vid eftersök borde robusthet vara en egenskap som man eftersträvar. Där borde Aimpoint ligga bra till. /Må
Publicerat Oktober 28, 201312 yr Författare Vid eftersök borde robusthet vara en egenskap som man eftersträvar. Där borde Aimpoint ligga bra till. /Må Ja det ligger nog nära till, har ett micro till dubbelstudsaren. Så dagtid klarar man sig bra! Ett compact hade kanske kunnat funka!
Publicerat Oktober 28, 201312 yr Har själv en Micro och är nöjd med den. När ni säger trång i synfältet, blundar ni med ena ögat? Skickat från min ST27i via Tapatalk 2 Mycket bra fråga.
Publicerat Oktober 30, 201312 yr Författare Blev ett Aipoint 9000SC så där rök de sista eftersökspengarna.
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Jag har ett 9000L, kommer aldrig använda något annat på mina hundförarbössor än AP hädanefter.