Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

DC40 bytte plötsligt ID.

Featured Replies

Publicerat

Under dagens jakt inträffade något knepigt med mitt DC40 halsband. Det har alltid varit ID 10 på det halsbandet o har inte strulat tidigare. Men idag så tappade jag plötsligt all förbindelse med halsbandet.

Jag har även en Tracker G500 sändare på samma halsband så trots rätt kass mobiltäckning hade jag ju koll på hunden ändå. När jag hade kopplat så hade jag fortfarande ingen kontakt o misstänkte att sändaren lagt av. Men jag testade att ta bort hundenheten o lägga in den på nytt. Då hittades den men då var den plötsligt ID 7. Har aldrig vart med om detta tidigare o fattar inte varför det vart som det vart. Någon som har någon teori?

Publicerat

Kan det vara så att någon annan kopplat på sig på din hund och då råkat byta id ? Eller har du pinskyddat?

Publicerat

Säger som Gösta Ekman "jag tror det är nåt elektroniskt".

Publicerat
  • Författare

Kan det vara så att någon annan kopplat på sig på din hund och då råkat byta id ? Eller har du pinskyddat?

Så kan det säkert vara. För jag har ej pin på mitt halsband.

Publicerat

Varit med om det då någon annan länkar in bandet verkar det ibland byta ID utan att man gör något aktivt ID byte, men för att länka måste man ju ha hunden inom typ 1 meter

Publicerat
  • Författare

Ingen länkning till bandet gjordes vid samlingen iaf inte som jag såg. O den tappade ju kontakten efter att jag släppt.

Publicerat

Garanterat nån passare som fått in en grannhund med samma ID och "löst" konflikten...

-- Mats

Publicerat

Så kan det säkert vara. För jag har ej pin på mitt halsband.

Förmodligen, har varit med om samma sak =)

Publicerat

Jag tror att du skjutit för lite för hunden så han är ingen 10a längre utan bara en 7a, sånt känner garmin av direkt :thumbsup: 

Jag har en 0a på mitt,,,,, undrar varför?

Publicerat

Har råkat ut för samma sak för ett par veckor sedan när en i jaktlaget skulle lägga in min hundenhet. Det visade sig att på hans GPS var mitt ID redan upptaget och då kunde han ändra mitt ID. Verkade jävligt konstigt men så verkar det kunna fungera.

Publicerat

Har råkat ut för samma sak för ett par veckor sedan när en i jaktlaget skulle lägga in min hundenhet. Det visade sig att på hans GPS var mitt ID redan upptaget och då kunde han ändra mitt ID. Verkade jävligt konstigt men så verkar det kunna fungera.

Så höll det på under en helg tills jag blev tillräkligt irriterad och sa att ingen får byta ID på min enhet då det bara var för att de hade andra hundar inlaggda på samma, och då var det passkyttar utan egna hundar... Blev måttlig road när jag varje gång skulle köra igång spårningen på hunden och handenheten talade om att det bytt ID.

• 1 year later...
Publicerat

Använda PIN verkar ju smart. Hur ställer man in det?