Publicerat Oktober 27, 201312 yr Jag har köpt hus av en fd vapentekniker. Jag hittade en låda med special gjorda verktyg. Varje verktyg/grej har ett nummer instansat. Är de någon som vet vad de är för verktyg/grejer och vad har dom används till? Mvh Fredrik
Publicerat Oktober 27, 201312 yr Jag har köpt hus av en fd vapentekniker. Jag hittade en låda med special gjorda verktyg. Varje verktyg/grej har ett nummer instansat. Är de någon som vet vad de är för verktyg/grejer och vad har dom används till? Mvh Fredrik Vems hus har du köpt då? En del av dom känner jag igen från tiden på Husqvarna o har sett likadana el. liknande på vapenavd.
Publicerat Oktober 27, 201312 yr Författare Vems hus har du köpt då? En del av dom känner jag igen från tiden på Husqvarna o har sett likadana el. liknande på vapenavd. Yngve Lövgrens hus.
Publicerat Oktober 27, 201312 yr Yngve Lövgrens hus. Ok! Det vet jag inte vem det är. Inte till namnet iaf. Du kan ju lägga ut fotona på grannforat för där finns det fler vapentekniker och där skulle du nog få rätt snabbt svar om dom är inloggade.
Publicerat Oktober 27, 201312 yr Ser faktiskt ut som en del verktyg som man tillverkade när jag gick yrkesskolan i mitten av 70- talet. De två detaljerna med taggar först sågade sen filade så att de passade. Klumpen du har skruvat isär tror jag att det skulle bli ett ställbart tapp svängjärn när den hade blivit färdig har ett sådant själv här hemma någonstans. Snoka reda på det och ta en bild. Lasse
Publicerat Oktober 27, 201312 yr De på bilden längst ner till höger känner man igen. Det är en borrmall, änvändes för att få rätt vinkel när man slipade borr. Det andra är som Lasse säger två bitar som ska passa ihop oavsett hur man vänder dem, var ett riktigt jäkla pillande innan man fick till det. Ser ut att vara sånt man fick göra i skolan