Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

TJT Släthårig tik borta?

Featured Replies

Publicerat

Min hund försvann i morse utanför Vårgårda.

Jag och pojken 8år var ute och skulle staga upp ett torn inför kommande storm så hunden fick följa med.

vid 10-tiden var vi färdiga och tog en sväng å kollade ett annat torn.

hunden gick med och nosade runt och rätt som det var va hon bort, inget drev hördes och hon kom inte tillbaka när jag ropade.

Hon driver allt och är nästan aldrig borta över 20min, och dom är lätträknade som är längre.

 

Inget halsband eller pejl då vi inte skulle jaga, märkt i örat lyssnar till Freja. är anmäld försvunnen hos polisen. 

 

Någon som vet om det varit någon varg här i närheten? Sist (i december) skulle det ju mörkas så in i helvete att det sprang gråben här så ett försök att kalla spåren för jämt spår gjordes och vargwebben uppdaterad juli 2011????.

 

Hon är 6 1/2 år och försvinner inte av sej själv! någonting har hänt.

hör av er vid info 

Publicerat

Hon har inte hittat ett gryt då?

Publicerat
  • Författare

Finns tre gryt och kollat dom, inget.

hon har drivit räv i gryt några gånger men aldrig "kalla slag ner i gryt" men kommer upp inom 5min.

Jagat på samma mark sedan -97 så det finns inga "okända" gryt garanterat då jag jagar predatorer ca 80% av jakttiden.

Publicerat

Hoppas det löser sig! 

Publicerat
  • Författare

Hoppas det löser sig! 

Tack, då är vi två.

Nyss hemkommen från skogen...igen. hundburen om :sad:  

Publicerat

får du inte igen hunden så samla i hop lite folk o gå kedja fall det hänt nåt,,,

Hörde om stomen är det kanske så att ni tappat kontakt i blåsten eller,,?

Publicerat
  • Författare

får du inte igen hunden så samla i hop lite folk o gå kedja fall det hänt nåt,,,

Hörde om stomen är det kanske så att ni tappat kontakt i blåsten eller,,?

 

Förmodar att du menar "stormen", nja det börjar blåsa lite nu vid 19 men absolut ingen fara än men det drar väl igång så det är nog inte att rekommendera.

Jag har gått kors och tvärs över markerna inkl grannmarker idag utan resultat.

alla (7 gårdar) som bor där är informerade och håller koll.

 

Det som är märkligt är att hon varken drev/skällde när hon pep iväg eller kom tillbaka.

Hon är väldigt kontaktsökande därav min magkänsla att något annat än att hon "sprungit bort" eller gått i gryt inte är så troliga.

 

Inga vägar i närheten så antingen har någon eller något tagit henne är mina 5kr på, tyvärr

Publicerat

Det finns inget ödehus eller nått som hon kan blitt instängd i?

brunn?

Publicerat

Det där låter inte bra, min Nisse smet ut 30/9 och hittades i Vittene 4/10. Det är jobbigt när dom smiter/försvinner. Håller tummar för er och ögon/öron öppna. Hör av dej om du behöver hjälp!

Sent from my C6903 using Tapatalk

Publicerat

Det var skönt att höra! :)

Publicerat

Gott!

En gång räcker?

Peter

Sent from my C6903 using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Gott!

En gång räcker?

Peter

Sent from my C6903 using Tapatalk

Det är en jäkla olustig väntan. hade hon försvunnit hade det blivit tufft i området.

är Pauls duglig än?

Publicerat

Skönt att försvinnandet fick ett lyckligt slut!!!

Publicerat

Det är en jäkla olustig väntan. hade hon försvunnit hade det blivit tufft i området.

är Pauls duglig än?

Oduglig...

Sent from my C6903 using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Skönt att försvinnandet fick ett lyckligt slut!!!

Efter helgen fick det mer än ett lyckligt slut!

 

Fick ett samtal att det var en gris påkörd, ut med hunden å en eftersöksjägare till.

efter kortare spårning reste grisen och då släpptes hunden som gjorde ett par tre minuter fantastiskt jobb.

Rapporteras kunde att en galt i närmare 150kg klassen var avlivad.

 

Vad skall man göra utan en duglig hund, som dessutom kommer tillbaka (om än efter något lång tid) :biggrin:

Publicerat

Efter helgen fick det mer än ett lyckligt slut!

Fick ett samtal att det var en gris påkörd, ut med hunden å en eftersöksjägare till.

efter kortare spårning reste grisen och då släpptes hunden som gjorde ett par tre minuter fantastiskt jobb.

Rapporteras kunde att en galt i närmare 150kg klassen var avlivad.

Vad skall man göra utan en duglig hund, som dessutom kommer tillbaka (om än efter något lång tid) :biggrin:

Bra jobbat!

Ska se om jag får bort den eller om de ska ligga kvar?

Tog du vara på trofén?

Sent from my C6903 using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Bra jobbat!

Ska se om jag får bort den eller om de ska ligga kvar?

Tog du vara på trofén?

Sent from my C6903 using Tapatalk

Ja! skall få hänga i slakteriet.

känns som en liten heder mer än bara rävmat.

Ville bröderna ha bort den eller?

Publicerat

Ja! skall få hänga i slakteriet.

känns som en liten heder mer än bara rävmat.

Ville bröderna ha bort den eller?

Nä, den ligger bra där som rävmat.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.