Publicerat Oktober 31, 201312 yr Hej hej. Jag har ett par zodiak team PRO som snart närmar sig 10 år. Funkar galant men en av dom har fått problem med kontakten till öronsnäckan. Köpte säkert 3 nya musslor innan jag förstod att det var kontakten i radion som strulade. Utan mussla funkar radion fint, men få vilt kommer i pass av förståeliga skäl! Vem kan man lämna detta till? Borde gå med vilken tekniknisse som helst? Vart söker jag mig? Finns i Linköping.
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Jag hade nog testat med denna. Låter som någon hemma micklare =) Bestorps radio & TV 013 - 404 01 bonäsvägen 7 59055 Sturefors
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Kolla priset för byte av kontakt först om du inte vill byta kontakt själv,,
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Författare Kolla priset för byte av kontakt först om du inte vill byta kontakt själv,, Vart vänder man sig angående det? Tycker att detta borde vara en enkel sak, för någon som förstår sig på tekniken alltså
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Om du kan öppna apparaten snabbkolla att inte bara kabeln till kontakten lossnat borde inte vara omöjligt att fixa själv med en lödkolv I så fall??? DT
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Ta isär skiten och kolla eftet spruckna lödningar. Inget avancerat. Kontakten är säkert lödd i kretskortet, och är det dåligt lött från fabrik så kan dessa spricka vid lite belastnig. Min Easy hunt sprack i lödningen till antennen, men va lätt att fixa med en lödpenna.