Publicerat Oktober 31, 201312 yr Hej: jag har en liten fundering om det går att montera en ljuddämpare på en Classic 90 eftersom pipan är rätt så tunn 15 mm? Vilken ljuddämpare skulle ni i så fall rekommendera till den? kaliber 30,06. Med vänlig hälsning Mats.
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Inga problem med pipdiametern. Har en A-tec ctm-4 på min 1900,den väger 270g har jag för mig, funkar bra för mig, dämpar inte i toppklass, men däremot så blev balansen kanon. Ta med det i funderingarna hur du vill ha det och prioritera.
Publicerat November 1, 201312 yr Författare Ja Jag skulle ju vilja ha en dämpare som dämpar riktigt bra och samtidigt få en bra balans i bössan men tror inte det är möjligt att få alltiett så att säga Finns ju en djungel med dämpare därute gäller väl bara att välja rätt. Vill helst inte kapa i pipan heller då den redan är riktigt kort som den är. Med vänlig hälsning Mats.
Publicerat November 1, 201312 yr Kan säga att på ett ungefär så har jag nog lägre rekyl i min lätta 30-06 än i min tunga 6,5a, skiljer runt kilot på dom. Hur mycket den dämpar i db vet jag inte. I senaste Vapentidningen är det stortest på dämpare om du vill läsa.
Publicerat November 1, 201312 yr Det var ett bra test också det där testet, kul att de faktiskt fortlöpande följer upp utvecklingen, tänk om det var som så att den var så snabb i allt jakt/vapen relaterat. /Christian
Publicerat November 1, 201312 yr Författare Kan säga att på ett ungefär så har jag nog lägre rekyl i min lätta 30-06 än i min tunga 6,5a, skiljer runt kilot på dom. Hur mycket den dämpar i db vet jag inte. I senaste Vapentidningen är det stortest på dämpare om du vill läsa. Beställt tidningen med testet nu så det ska bli intressant att läsa./Mats
Publicerat November 3, 201312 yr Författare Eftersom jag inte ska kapa pipan så undrar jag om det finns risk för träfflägesförändring med dämparen på?