Publicerat Oktober 31, 201312 yr Jag har en Merkel helix i kaliber 9,3. Tror ni det gå att gänga på en compact? dom säger att compact är till för dom mindre klass 1 vapnen och att whisper är till för dom grövre kaliber. Vill ha en compact men undrar om det går att gänga på en compact eller om ni rekommenderar whispern! Tacksam för svar:)
Publicerat November 9, 201312 yr Jag valde whispern till min 9,3:a - gick på WB's råd. De tyckte inte compacten klarade den kalibern men skulle faktiskt tro att det går men att de inte vågar rekommendera det....
Publicerat November 10, 201312 yr har whisper till min 30-06 och är riktigt nöjd, ser ingen anledning till en compact. då man får bättre dämpning med whispern och att den är tillräckligt smidig även om man skall ha den på hundförarbössan
Publicerat November 11, 201312 yr Sålde en blaser r8 med stalon compact i 9.3. Fungerar förvånansvärt bra om man vill ha en nätt dämpare.
Publicerat November 11, 201312 yr Sitter och funderar på samma sak... Funderar på en .223 med dämpare. Såg att man kunde byta burk på den och tänkte att det kunde vara något för 30-06:an i specialfall (om det nu ens funkar med tanke på att det är en halvautomat). Är det någon skillnad i ljudnivån (märkbar sådan) mellan en compact & whisper på en .223? Tilläggas bör att jag prioriterar smidighet ganska högt, men om jag får en betydligt tystare bössa (bössor) så kanske whispern är bättre.