Publicerat Oktober 31, 201312 yr Hej!Jag har en mycket god vän sedan många år i Ryssland som väldigt gärna skulle vilja komma till Sverige och jaga Hjort, Kron helst. Det finns jaktresor att köpa i Ryssland men det hade varit trevligt att kunna erbjuda en dagsjakt i Sjöbotrakten (eller åtminstone Skåne) då vi bor här och här finns Kronhjort.Jag vet att det inte är tillåtet att skjuta Kronvilt hur som helst och därför söker jag hjälp. Jag undrar om någon kan hjälpa till med var och hur jag kan söka en kontakt som kan hjälpa till med detta. Jag har själv ingen erfarenhet av jakt och känner inte till terminologin då jag Googlar, mycket är rena Grekiskan för mig så att säga. Tilläggas bör att mannen i fråga inte pratar Engelska eller Tyska utan bara Ryska, vilket jag när jag Googlar kan se vara ett problem för jag kan gissa att vid t.ex. smygjakt som jag ibland läser om kanske just kommunikation kan vara avgörande. Jag undrar också om hans jägarlicens/examen från Ryssland är av nytta eller vad som behövs. Han har stor vana från jakt i hela Ryssland från Sibirien och Kamtjatka till de södra delarna. Men en gällande licens måste väl finnas antar jag.Tacksam för svar
Publicerat November 1, 201312 yr Hej! Jag har en mycket god vän sedan många år i Ryssland som väldigt gärna skulle vilja komma till Sverige och jaga Hjort, Kron helst. Det finns jaktresor att köpa i Ryssland men det hade varit trevligt att kunna erbjuda en dagsjakt i Sjöbotrakten (eller åtminstone Skåne) då vi bor här och här finns Kronhjort. Jag vet att det inte är tillåtet att skjuta Kronvilt hur som helst och därför söker jag hjälp. Jag undrar om någon kan hjälpa till med var och hur jag kan söka en kontakt som kan hjälpa till med detta. Jag har själv ingen erfarenhet av jakt och känner inte till terminologin då jag Googlar, mycket är rena Grekiskan för mig så att säga. Tilläggas bör att mannen i fråga inte pratar Engelska eller Tyska utan bara Ryska, vilket jag när jag Googlar kan se vara ett problem för jag kan gissa att vid t.ex. smygjakt som jag ibland läser om kanske just kommunikation kan vara avgörande. Jag undrar också om hans jägarlicens/examen från Ryssland är av nytta eller vad som behövs. Han har stor vana från jakt i hela Ryssland från Sibirien och Kamtjatka till de södra delarna. Men en gällande licens måste väl finnas antar jag. Tacksam för svar varför inte kontakta något Gods i södra Sverige som har kron på marken? är nog det enklaste.. finns nog andra som kan svara bättre än mig// Lycka till
Publicerat November 1, 201312 yr Google is your best firend: http://www.jaktmaskin.se/kontakt-15812225
Publicerat November 1, 201312 yr Hej! Jag har en mycket god vän sedan många år i Ryssland som väldigt gärna skulle vilja komma till Sverige och jaga Hjort, Kron helst. Det finns jaktresor att köpa i Ryssland men det hade varit trevligt att kunna erbjuda en dagsjakt i Sjöbotrakten (eller åtminstone Skåne) då vi bor här och här finns Kronhjort. Jag vet att det inte är tillåtet att skjuta Kronvilt hur som helst och därför söker jag hjälp. Jag undrar om någon kan hjälpa till med var och hur jag kan söka en kontakt som kan hjälpa till med detta. Jag har själv ingen erfarenhet av jakt och känner inte till terminologin då jag Googlar, mycket är rena Grekiskan för mig så att säga. Tilläggas bör att mannen i fråga inte pratar Engelska eller Tyska utan bara Ryska, vilket jag när jag Googlar kan se vara ett problem för jag kan gissa att vid t.ex. smygjakt som jag ibland läser om kanske just kommunikation kan vara avgörande. Jag undrar också om hans jägarlicens/examen från Ryssland är av nytta eller vad som behövs. Han har stor vana från jakt i hela Ryssland från Sibirien och Kamtjatka till de södra delarna. Men en gällande licens måste väl finnas antar jag. Tacksam för svar Nu är jag långt ifrån någon expert. Men kanske lösa jaktkort och köra uppsiktsjakt kan vara en lösning på problemet ifall den ryska motsvarigheten till jägarexamen inte är godkänd här. Kanske kan va nåt. Men vad vet jag ;-) Mvh Mackan
Publicerat November 1, 201312 yr Ja om pengar inte är nått problem så är nog att kontakta ett gods det enklaste. Särskilt när det gäller kron.
Publicerat November 8, 201312 yr Författare Tack för svaren! Har varit i kontakt med ett gods, men herregud vad det verkar dyrt! Pengar är väl iofs inte något problem för honom, personligen blev jag skakad av priserna jag hörde, alltså sex siffriga belopp (!). Däremot är språket ett problem som jag misstänkte, minst engelska verkar vara ett krav.
Publicerat November 8, 201312 yr Här kommer du billigare undan. http://www.forlagsinvest.se/hjortjakt/hjortjakt_pa_jo.htm Sen undrar jag hur du kommunicerar med din ryska kompis, du kan väll följa med som tolk?
Publicerat November 8, 201312 yr Synd att vi inte har någon kvar i år, vi har stopp på kapitala för de ska tydligen trafiken köra över ska lämna förslag att en kapital får åtminstone skjutas till nästa år, billigt kostar bara 99 000 Skämt åsido, det är inte helt enkelt att komma åt dessa, men blir det tillåtet med en kapital så kan det gå att ordna om vi kommer överens
Publicerat November 8, 201312 yr Här kommer du billigare undan. http://www.forlagsinvest.se/hjortjakt/hjortjakt_pa_jo.htm Sen undrar jag hur du kommunicerar med din ryska kompis, du kan väll följa med som tolk? Det stämmer inte alls längre, gammal hemsida, gamla priser. Glöm allt som står skrivet. Känner de som har hägnet.iPad Tapatalk HD
Publicerat November 9, 201312 yr http://www.hjortjakt.nu/jaktpriser.htm De stämmer inte heller....har varit lite turbulent med hägnet pga ägaren har gått bort. Men ring Christer för aktuell prislista. Det går mycket fina hjortar där.