Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Två snabba...

Featured Replies

Publicerat

Viltolyckor ikväll, en dovhjort och ett rådjur. Eller dovhjorten anmäldes som rådjur den oxå... ändå låg den död i vägkanten... rådjuret va oxå dött när jag kom dit men tråkigt nog lär den unga kvinnliga föraren riskera smitning... en polare till mig körde förbi och ringde mig direkt så jag va där rätt omgående. då hade alla åkt. Ringde polisen för o kolla men de hade inte fått in någon anmälan. Tjejen hade varit rätt skärrad, gissningsvis 18 bast. Troligen blev det missförstånd mellan polaren och tjejen så hon trodde han anmälde efter som han skulle fixa dit mig. Platsen va utmärkt med en påse, det gör man ju inte om man tänkt smita.... Hoppas hon anmäler i tid. Måste va j-vligt trist att åka på 10 papp i böter på grund av ett missförstånd om det nu va det...

Publicerat

N- du kan inte återkoppla på något sätt och "rädda" tjejen från en sådan sak, ibland är det rätt sak att göra, som 18 åring var man ju objektivt sätt inte helt mogen, eller kapabel även om man själv ansåg annorlunda. /Christian

Publicerat
  • Författare

Jo, jag tycker synd om tjejen... har väl gjort vad jag kunnat i ärendet.

Jag har redogjort allt jag vet för operatören på LC via tel och även lämnat utförlig info på HR rapporten.

Varken jag eller Polaren som körde förbi vet vem tjejen är, tyvärr... polarens nummer och namn har LC fått.

LC operatören ansåg väl inte att tjejen tänkte smita eftersom olycksplatsen va utmärkt men det klassas ändå som smitning...

Har även snackat med polares yngre barn kring 18 år om de vet någon som rammat ett rådjur men ingen tycks veta nått. 

Gissar på att det inte va någon från byn...

Kan bara hoppas på att hon anmälde i rimlig tid, när hon kom hem eller någon närstående som vet hur det ska gå till.

Men jag har en dotter som nu tar körkort och det ingår i utbildningen att veta hur man gör vid viltolycka.

Fast kanske min dottern är lite miljöpåverkad av sin far och snappar den infon lättare  :cool:

Publicerat

Du är en god man, NS och därtill ett föredöme för oss andra. Kör hårt och ta väl hand om dina nära/Christian

Publicerat

Håller med Christian, hade troligen också tyckt att jag gjort det jag skulle då eftersöksjägare var på väg. Inte lätt att vara 18...

Publicerat

Trist om det blivit ett missförstånd,

,När bekanta som passerat en viltolycka ringer o talar om att det är utryckning på gång,, då har jag fått föklara att jag åker inte ut förns polis eller kontaktperson ringer ut det är polisen jag gör uppdragen åt ingen annan,, så ser jag på det

Vet givitvis inte vad som sagts här mellan dom som var inblandad men det är väldigt lätt att det blir ett missförstånd helst om förare är lite chockad!

Räker att din kompis N,S säger att jag ringer o ordnar Eftersöksjägare som kommer hit o tar hand om detta ,, så kan det misstolkas av förare som är lite omtumlad av-

Händelsen!

Men det är väl inte första gången i världshistorien som förare ringer in senare på grund av chock tex vad jag menar åker man dit om man ringer någa timmar efter,,?

Publicerat
  • Författare

Vet inte var gränsen går i tid, ska väl va rimligt tror jag.

Klart jag åker när djuret levde (för tillfället) och jag bara har 1 km dit och inget för mig.

Tänker inte sitta och vänta på rapportgången när det ligger ett djur och lider i diket,.

Givet sa jag till polaren, eller polare o polare...  kände varandra i ungdomsåren... att polis måste ringas men då va han redan en bra bit på väg därifrån och inte på olycksplatsen.

Väldigt stressad polare om man så säger...

Elektriker och egen företagare...

Publicerat

Ok Här är vi flera i gruppen så det kan bli vilken som helst som blir utkallad