Publicerat November 2, 201312 yr Hej! Är ny här och tog jägarexamen i somras, har kollat runt nu en massa på vapen och dylikt och har fastnat för en tikka m55 308w som har en KKC-kolv. Priset på den ligger 6995 riksdaler. Är det värt det? Har haft mycket funderingar på vapen det senaste så om ni har andra förslag bara skriv!
Publicerat November 2, 201312 yr Såg den där! Ett klipp om du frågar mig,bara kolven kostar 5000:- KÖÖÖÖÖÖÖÖP!!!!
Publicerat November 2, 201312 yr jag har en m55, kan ju säga köp redan där;)Har själv funderat på KKC kolvarna så om du köper får du gärna utvärdera den sen! Men kan ju berätta att m55an är lika pålitlig som trevlig, smidig, bra prec (mao bössan presterar bättre än de flesta jägare ), fin repetering och lämplig för kapning (308) i kombo med en ljuddämpare. Va extremt noga med att om du fingrat på slutstycket (rengöring eller vad det nu är) så se till att slagstiftet är uppspänt innan du sätter in det tillsammans med en patron, det går nämligen att smacka in det när slagstiftet kikar ut, och har du en patron i loppen då så kan det bli otrevligt. Men detta behöver man endast kolla efter när man har haft ute slutstycket som sagt.Maggen är dyra, så ge tusan i att slarva bort ett!begränsat med fästen för tub, tror bara det är optilocken som går på utan att man behöver ändra bössan, dessa går väl på 1600 riksdaler, men det är det värt. Kan MYCKET varmt rekommendera denna bössan som första pang! trivs du med bössan som modell så lär du ha den tills du slitit upp pipan!och 7000 är inte mycket tsm med kkcn, tycker m55orna brukar ligga kring 3-4000, utan tub eller bling-kolv Lycka till!
Publicerat November 3, 201312 yr Finns warnefästen som fungerar ypperliggt som montage. Jag säger likadant. Köp! Riktigt bra pris dedär.
Publicerat November 3, 201312 yr Instämmer i kören, bara köp. Har haft min sen 85 och det är nog det sista vapen jag skulle sälja.
Publicerat November 3, 201312 yr Det viktiga är redan sagt, så detta inlägget är onödigt, men om du fortfarande tvekar så säger jag också: -köp
Publicerat November 3, 201312 yr Jag jagade 17 år med min m55. Sedan fick jag fnatt och köpte en t3 istället. Den hade jag ett år, sedan blev de en hederlig Hqv. Men M55 är bland det trevligast som finns i den prisnivån. Skjuter bra med det mesta dessutom (fast finska bössor ska laddas med lappar). Sent from my C6903 using Tapatalk
Publicerat November 3, 201312 yr Säger som alla andra....kööööp. Har en lsa 65. Är kanonnöjd med den. /Urban
Publicerat November 3, 201312 yr Författare Den har även blivit genomgången av en vapentekniker, och har ett 3 o 5 skotts magasin som följer med
Publicerat November 3, 201312 yr Detta är en populär post. Köp den! Helst igår så ingen annan hinner före. Det är ett kanonpris för bössan!
Publicerat November 4, 201312 yr Författare Typiskt nog så var det någon som redan bokat en koll på den och dom skulle kolla på den nu i veckan. Får hoppas att dom ändrar sig!!
Publicerat November 4, 201312 yr Typiskt nog så var det någon som redan bokat en koll på den och dom skulle kolla på den nu i veckan. Får hoppas att dom ändrar sig!! Ring o säg att du köper den okollad! Att ngn bokat en titt gör ingen affär, det vet handlare!
Publicerat November 5, 201312 yr Har du sett någon bild på den? En KKC kostar 5-6000 ny och vill man ha den bäddad, ca en tusenlapp till. En Tikka 55/65 sliter man inte ut i första taget, och jag vill inte vara någon kraxande olyckskorp... Men det kan nog vara en idé att titta på bössan först. Åtminstone bra bilder.
Publicerat November 5, 201312 yr Författare Ahdå! Här är annonsen http://www.blocket.se/vi/50328968.htm
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Ursäkta om jag kapar tråden, men jag har ett problem med min m55:a. Det är så att tomhysorna stutsar tillbaks i magasinet vid repetering . Lutar jag bössan aningen åt höger går det bra men likaväl iriterande. Jag har optilockfästen och den främre klacken sticker ut över utkastaröppningen kan det vara det som strular? Har någon annan samma problem?
Publicerat Augusti 2, 201411 yr Problemet löst. Vapensmeden som monterade fästet hade glömt fasa av hörnet på främre fästet som dom tydligen brukar.En stor eloge till Torbo som fixade problemet medan jag väntade. :-)
Publicerat September 7, 201411 yr kent hade precis samma problem på min m695a men vände bara på klackarna så gick det bra att spotta ut hylsorna