Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Leupold Kina beställning

Featured Replies

Publicerat

Hej! Har funderat att tag o skicka efter ett leupold sikte från "aliexpress" kostar knappt någonting där, är det någon som har erfarenhet av det som vet om det är något att ha? Har redan skickat efter ett aimpoint men har inte fått chansen att test skjuta med den än!

Publicerat

Har ingeb aning om hur bra de är, men va är priset om de ä bra?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Det är inte leupold, det är billiga kopior av tveksam kvalite.
Köp om du skall ha det till målskjutning men använd det inte till jakt är min åsikt.

Publicerat

Hej! Har funderat att tag o skicka efter ett leupold sikte från "aliexpress" kostar knappt någonting där, är det någon som har erfarenhet av det som vet om det är något att ha? Har redan skickat efter ett aimpoint men har inte fått chansen att test skjuta med den än!

Nu måste jag bara fråga: Du tror väl på allvar inte att det är ett äkta Leupold som du tänker köpa?

Publicerat
  • Författare

Neh inte riktigt, men man vet aldrig om det är riktigt eller inte, har varit med om andra saker genom Kina beställning som varit riktigt som är mycket billigare än här i Sverige!

Publicerat
  • Författare

Leupold sikte kostar ca, 90 dollar, alltså 5-700 kr!

Publicerat

Kineser är experter på att kopiera precis allting (Huawei har exempelvis kopierat Ericssons mobilnätutrustning rakt av...), så jag skulle aldrig någonsin köpa en märkesprodukt därifrån. Och det säger jag inte bara för att vara neggo - min fru är från Kina så viss insyn finnes ;)

Publicerat

Åsså kör du en Volvo...nej Geely...eller hur var det... :tongue:  :wink:

Publicerat

Precis. Som jag brukar säga till frugan: "Fan - allting här hemma är ju från Kina" :D

Haha!!

Publicerat
  • Författare

Tja, har ju in Nissan så det passar in :)

Publicerat

Leupold sikte kostar ca, 90 dollar, alltså 5-700 kr!

för dyrt för en kopia.

Publicerat

Var det inte Dansken som gjorde en fantastiskt rolig testtråd av en kina-leupold på granntråden eller minns jag helt tokigt?

Publicerat

Neh inte riktigt, men man vet aldrig om det är riktigt eller inte,

-Jo... Det vet man. Tro mig.

Publicerat

Neh inte riktigt, men man vet aldrig om det är riktigt eller inte, har varit med om andra saker genom Kina beställning som varit riktigt som är mycket billigare än här i Sverige!

Jo då, då äkta linser i tuben, dvs inte plast är bra mycket dyrare i inköp än 700 kr. Men fortsätt gärna att tro, det är personer som handlar enligt ditt mönster som håller igång handeln. /CHristian

Publicerat

Mnåååhhhhh....   :wallbash:

Publicerat

Köp från killen på fb som säljer massa kinadynga istället. 4-16 kostar 775kr plus frakten då. Då får du en kopia på jag vet inte vad men du slipper iaf väntetiden.

Han hävdar att dom är riktigt bra iaf :D

Sen har han hotat mig o hålla käft när jag sagt att de är billiga kopior men de är en annan historia det. Du finner honom på köp & sälj jaktsaker tror jag gruppen heter.

Nej men allvarligt. De är kopior och inget annat! Med Christian N har rätt. De är såna som du som får handeln o snurra!

Publicerat

Benke: Är det ingen som handlar av dom så får dom behålla sin dynga. :thumbsup:

Köp något prisvärt sikte. Du får ju tag på både äkta Leuopld o europeiska sikten för en bra slant på blocket.

Det finns även på bägge forumen.

Litar du inte på säljaren så kan du få någon på forumet att agera mellanhand som kan bo på orten där säljaren finns.

Titta i länken på beg. optik

http://www.torsbohandels.com/optik/begoptik

http://www.fritidvildmarksliv.se/begagnad_optik

Lycka till grabben! :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Varsågod! :smile:

Ja, det får du nog göra. :thumbsup:

Publicerat

Har man lite is i magen så finns det åtskilliga forumister som säljer riktigt bra sikten till löjligt låga priser - så lsjonssons tips är bra. Om du vet ungefär vilket förstoringspann du är ute efter så sätt en "köpes" annons, det har gett mig ett riktigt trevligt sikte (zeiss) som sitter på min kombi nu.

Men ha inte bråttom, det är nyckeln.

Vissa år har jag lagt märke till något av ett prisras i december/januari. Antagligen folk som behöver få loss pengar snabbt till julklappar eller för att täcka upp julens överkonsumtion.

Publicerat

Benke, jag har ett leupold 3-9x50 som du får till bra pris om någon är hygglo å säga vad ett bra pris är.

Publicerat
  • Författare

Just nu behöver jag inget. Har inget vapen än ändå! Men den är påväg!