Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Har sökt på forumet och funnit några gamla trådar som avhandlar korpen. Finns det några framsteg mot en allmän jakt på korp? Finns det inventeringar över bestånd och populationer som visar ökningar? Kan bara tala av erfarenhet från "mina" marker och där är korpen väldigt talrik, men jag har fått uppfattningen att det är så över stora delar av landet? Jobbar SJf mot en jakt på korp? Vad i dagsläget gör att den är fridlyst?

MvH

kalleanka70

Slänger in en liknande fråga gällande jakttid på skarven också. Dessa extremt besvärliga fåglar finns i extrema mängder runt Bråviken där jag huserar. Förstör fisket, träd osv....fick jag välja mellan korp och skarv så är det givet för min del.

iPad Tapatalk HD

Outdoorsman

Inget nytt. Detta tror jag är den frågan jag svarat flest gånger på här på Jaktsidan... går att söka för utförligare svar, möjligen.

Korp, skarv, vitkindad gås och en hel del annat står med i "fel" bilaga Fågeldirektivet för att få ingå under allmän jakt. Extremt frustrerande, men innan man luckrat upp Fågeldirektivet kommer det inte ske någon förändring. Vi arbetar målmedvetet för att så ska ske, och vi har garanterat bidragit till att Sverige framfört den önskan till kommissionen. Det finns dock starka krafter som jobbar mot, ffa i form av BirdLife och SOF. Ingen ljusning nära förestående.

• 1 year later...
hs_merkel

Hur går de på fronten? Har under detta år sätt en krotesk ökning på dem. Och dem börjar vålla problem.

S.

• 4 months later...
Outdoorsman

Inget nytt, mer än att varken jägarorganisationerna eller naturvårdsorganisationerna numer vill ha bort direktiven helt. Detta för att inte miljöer som är nödvändiga för viltet ska exploateras. Däremot vill vi ha flexibla listor som är relevanta för varje land.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Create New...