Publicerat November 6, 201312 yr Någon forum medlem eller som känner någon som äger en Blaser eller Sauer 202 i kaliber 270win, hur skjuter dom? Är det täta träffbilder? Och ja jag vet att dessa bössor skjuter bra överlag med de flesta standard kalibrar, det är bara den här jag inte har provskjutit.
Publicerat November 6, 201312 yr Jag har bara skjutit ett par serier med Remington fabriksammo i min bössa än, så det är lite svårt att sia om dess potential. Så snart jag får tag i laddverktyg ska jag dock testa Barnes TTSX 110 som jag har liggande.
Publicerat November 6, 201312 yr Jag har en R8 som skjuter väldigt tätt med bt cbt 150grains ttsx 130 har jag inte fått att skjuta bra än men bara provat en stege
Publicerat November 6, 201312 yr Nä nu tror jag ni tittat på Franz för mycket Snarare läst för mycket Jack O'Connor
Publicerat November 6, 201312 yr Sauer 202 wild boar skjuter iaf bra. Begränsningen i skyttet är inte bössan...
Publicerat November 6, 201312 yr Snarare läst för mycket Jack O'Connor Okej då, men en 202:a hade han väl inte i alla fall
Publicerat November 6, 201312 yr Jag tycker inte att man kan läsa för mycket Jack O´Connor. Däremot kan man nog få en överdos av Youtube där tyskar skjuter till höger och vänster
Publicerat November 6, 201312 yr Författare Det jag har hört är att .270win har varit svår att få å skjuta bra, men vad är dåligt i era ögon? och jag är bara intresserad av fabriks ammo.
Publicerat November 6, 201312 yr Dåligt för mig är en snusdosa bra är en klisterlapp utmärkt är hål i hål jag har inte fått någon laddning att sprida mer än en golf boll än får man nog tillägga
Publicerat November 6, 201312 yr Det jag har hört är att .270win har varit svår att få å skjuta bra, men vad är dåligt i era ögon? och jag är bara intresserad av fabriks ammo. Aldrig hört detta! Har en r93 prof std sedan 2007 och den skjuter fantastiskt med i stort allt jag matar den med! (fantastiskt är rätt odefinierat, skjuter under 1 moa 29mm på 100m med allt) Provat fabriksladdat: Remington corelokt ultra bonded 9,1g Remington corelokt 9,7g Remington coppersolid 8,4g RWS EVO10,0g RWS H-mantel 10,0g Norma JM 8,4g Federal Nosler part. 9,7g ALLA UTOM Remington corelokt 9,7g presterar träffbilder under 20mm Sen har jag provat en del handladdat. Har även provat sauer 202 och den sköt helt ok (fick inte precision testa den utan provat under en dag med jaktskytte på bana) Kärlek infann sej direkt både i kaliber och bössan låååångt innan lillprinsen Albrecht fasna på dvd Det är bara att slå till. Norma
Publicerat November 6, 201312 yr Min förra Sako 75:a i 270 sköt kanonbra med TSX, Accubond och Core-Lokt. Känner inte till nåt rykte att 270:n skulle vara kinkig.