Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Handladdningsutrustning?

Featured Replies

Publicerat

Hej alla forumister !

Nu kommer min första fråga till er.

Jag har ingen aning om vad jag skall köpa för pryttlar när det gäller handladdning och undrar om ni har lust att göra en shopping lista över det ni hade köpt idag om ni skulle börja handladda.

Jag tycker om kvalitet så tänk inte så mycket på vad det kostar utan på vad som funkar.(låter kanske illa men jag får väl vänta någon månad extra om det blir tok dyrt).

Tacksam för svar

Mattias

Publicerat

Laddpress rcbs rockchucker, hylssvarv rcbs, laddverktyg för aktuell kaliber rcbs hornady, rcbs våg (i dags läget hade jag köpt en elektronisk för att kompletera med kruttorn), ultraljudstvätt för smycken 500:-. Det är vad jag hade köpt. Finns ett rcbs start paket, se midways alt torsbo för vettiga pengar och med det så är det bara att komplettera med aktuella laddverktyg och en elektronisk krutvåg med tillhörande kruttorn.

Publicerat

tackar för hjälpen..

Publicerat

Klockrent Twinn! De första verktygen jag köpte var Lee och de var billiga helt klart men kändes sunkiga. Har nu bytt ut dem mot Hornadys då min handlare hade bra pris på dem och jag här helt nöjd. Twinn, var hittade du denna ultraljudstvätt?

Mvh!

Publicerat

Jag testade ett par lee verktyg av en polare men jag tyckte inte att de var någon större höjdare därav Hornady och rcbs verktygen

En notering till ska du ladda typ 375hoh och andar kaliobrar i den längden bör det vara rcbs rock chucker supreme pressen då den är längre! Om jag inte missminner mig så har den ersatt den gamla lägre roch chucker varianten. dock en viktig punkt att kolla.

Jag köpte den hos lokala järnhandlern, då han hade ett par hemma den rymmer bra 0,5 l men i och med att jag sällar laddar i någon större skala så räcker det för mig.

Högsby Järn och Redskap heter handlarn.