Publicerat November 10, 201312 yr Vill byta ut min kikare på bössan, då ja har apel vridmontage och de sitter 1tums fäste på redan så e ja inte sugen på att köpa nya ringar för närmare 3k, så söker därför kikare med 1 tums tub, ge mig tips, bra ljusinsläpp då demoniska användas till vakjakt på åtel, budget nytt och begagnat 4500kr:)
Publicerat November 10, 201312 yr Höjd på ringarna, dvs max objektivdiameter, kan ju vara bra att veta. Det styr urvalet rätt ordentligt.
Publicerat November 10, 201312 yr Författare Dom är höga jag har 42 nu och har la 1cm kvar till pipan:)
Publicerat November 11, 201312 yr Meopta Meopro 3-9X42 eller 4-12X50. Skitbra sikten, tycker jag. Iaf med tanke på priset. Jag har ett SuB 10X42 och har haft ett par Helia med X42. Men Meoptan är minst lika bra, eller bättre.
Publicerat November 11, 201312 yr Vill byta ut min kikare på bössan, då ja har apel vridmontage och de sitter 1tums fäste på redan så e ja inte sugen på att köpa nya ringar för närmare 3k, så söker därför kikare med 1 tums tub, ge mig tips, bra ljusinsläpp då demoniska användas till vakjakt på åtel, budget nytt och begagnat 4500kr:) En kahles Helia med entums tub är svårslagen om du vill ha ett variabelt sikte. Frugan har Helia CT 3-9x42 på två av studsarna. Finns även som 3,5-10x50. Borde gå att finna för de pengarna. ska du ha det enbart för vak och kan tänka dig ett fast sikte finns det säkert de som är ytterligare lite vassare. / Broder tuck
Publicerat November 11, 201312 yr Författare Ska kila lite på era alternativ, helia verkar intressant då ja har de på andra bössan och är skitnöjd:)