Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Värmesulor

Featured Replies

Publicerat

Hej kamrater!

Spenderat helgen med att göra det som de flesta älgjägare som sitter på pass gör när det är en snötäckt älgjakt, nämligen att frysa om fötterna.

Sitter och funderar på att köpa ett par batteridrivna värmesulor att stoppa i kängorna när det börjar bli en -5 grader ute, någon som har erfarenhet av batteridrivna sulor? Några tips? eller andra synpunkter?  Eller ska man skaffa sig ett par Muckboots helt enkelt och se ut som en pensionär? ;)

Hola!

Publicerat

Engelson säljer nå kemiska inlägg som ska värma fötterna.

http://www.engelsons.se/sjalvhaftande-fotvarmare

Finns säkert fler återförsäljare av dylika produkter.

Nån som testat?

Publicerat
  • Författare

Engelson säljer nå kemiska inlägg som ska värma fötterna.

http://www.engelsons.se/sjalvhaftande-fotvarmare

Finns säkert fler återförsäljare av dylika produkter.

Nån som testat?

Fick med ett gratis ex när jag köpte lite kläder från Engelsons, riktigt bra värme under en kortare tid skulle man kunna sammanfatta det som :)

Publicerat

De e ju de där med tiden.

De uppger 5h effektiv tid.

Skulle passa alla mina användningsområden om det var sant?

Det e endast vid stillasittande jag behöver.

Publicerat

Köpte Thermacell värme sulor förra året till vakjakten på räv. Tillsammans med mina kängor funkade det faktiskt rätt bra :smile: Lite dyra kanske men det är värt det när man börjar frysa :thumbsup:

Publicerat

2 arbetskamrater fick dessa när de åkte till Svalbard o jobbade för 2 år sedan.

Är tydligen jävligt sköna o det ända de inte frös om var fötterna när det var -45.

Är ju jävligt dyrt men lösa sulor borde ju räcka gott o då blir det ju inte lika dyrt.

http://www.billigaarbetsklader.se/m/product/4763

Publicerat
  • Författare

Köpte Thermacell värme sulor förra året till vakjakten på räv. Tillsammans med mina kängor funkade det faktiskt rätt bra :smile: Lite dyra kanske men det är värt det när man börjar frysa :thumbsup:

Funderar på dem jag också faktiskt, hur länge räcker batterierna? Är det varma? nöjd? :)

Publicerat

Funderar på dem jag också faktiskt, hur länge räcker batterierna? Är det varma? nöjd? :)

Ca 5h på medium och ca 3.5h på high. Medium håller 38 grader och high håller 44 grader så man känner ingen direkt värme men man fryser inte heller, det är ju det viktiga :smile:

Dom har gjort så för att man inte ska svettas om fötterna.

Smidigt med en fjärrkontroll så att man kan ha dem i ett standby läge när man rör på sig och sen när man börjar frysa på passet trycker man på önskad värme knapp. Jag är nöjd hittills iaf :)

• 1 month later...
Publicerat

Vad för sulor är det? Jag köpte ifrån engelssons och de tyckte jag i princip är värdelösa. De ger lite värme men knappt så man märker någon större skillnad, provade slå på ena sulan bara men frös fortfarande om tårna den som värmen var på men bara tåspetsen :P det var runt 0 grader ute. Kostade 175 pix så kanske inte hade så höga förväntningar...

Publicerat
Vad för sulor är det? Jag köpte ifrån engelssons och de tyckte jag i princip är värdelösa. De ger lite värme men knappt så man märker någon större skillnad, provade slå på ena sulan bara men frös fortfarande om tårna den som värmen var på men bara tåspetsen :P det var runt 0 grader ute. Kostade 175 pix så kanske inte hade så höga förväntningar...

http://www.acreto.se/Webshop/Heated-Insoles-webstore/Heated-Insoles-XL.htm

Här är dom jag har. Dom är gjorda för att värma utan att man ska svettas så man känner inte värmen så mycket. Värmeelementet sitter fram vid tårna där man brukar frysa lättast, baktill sitter elektroniken och batterierna. Det är väldigt smidigt med en fjärrkontroll så att man slipper "elda för kråkorna" när man rör på sig och sedan kunna sätta på efter en stund när man behöver :) 1500kr är en del så fryser man lätt eller tex vakjagar kan det vara värt det :thumbsup:

Publicerat

Det finns batteridrivna fotvärmare där du har batteripaketet fäst med ett spännband runt vaden. 

Dom är garanterat varma. :smile: