Publicerat November 12, 201312 yr Hej, Jag är nybörjare och tänkte köpa ett skjutstöd för stående skytte. Eftersom jag förstår mina begränsningar som skytt så vill jag ha ett så stabilt stöd som möjligt. Hellre att det tar 5 sek längre tid att fälla upp och att jag missar skjuttillfället än något som går snabbare att ställa upp men som är svårare att skjuta bra med. Jag har kollat på tripods typ Primos http://www.racerback.se/benstod-skjutbankar/bipods/primos-triggerstick-gen-ii-tripod/ Hur mycket stabilare blir den generellt med triod jämfört med bipod? Det jag är lite orolig över hur man gör när det är ojämnt underlag. Är det bättre/lättare att hitta ett bra läge med två ben istället för tre då? Min erfarenhet av skjutstöd sen tidigare är ett hemmabygge men två rundstavar och en cykelslang som jag använt på skjutbanan. /G
Publicerat November 12, 201312 yr Kör monopod i skogen och bipod där du vet att den kommer fungera för det mesta.
Publicerat November 12, 201312 yr Det finns en anledning att alla brittiska guider jag har jagat med envisas med antingen en vanlig två bening, de numera klassiska som kan längas och kortas likt sådan där valking stavar, eller med en hemma byggd variant av två två beningar som sitter ihop, http://www.youtube.com/watch?v=8L2Kgmvs_PY jag har tagit skott i stående mot vilt på allt från 7 meter till 170 meter med sådana stöd med 1-skottsverkan. Aimsports produkt är en ren gimmick har sålts sedan 60-talet under ett stort antal namn/varianser, en mindre användbar/flexibel lösning har jag svårt att komma på, men det är många som har köpt en sådan, eller motsvarigheten därav, det tråkiga är att de inte kan användas till något, inte ens att klia sig i röven med. /Christian