Publicerat November 14, 201312 yr Har länge gått och grubblat på att en lista där alla Sveriges skjutbanor finns borde finnas, eller åtminstone skapas. Som läsare av forumet är jag införstådd med vilken kunskapsbank jaktsidan är, det borde därmed inte vara något större problem om medlemmarna slog sina skarpa skalla samman och skapade en sådan lista. Är det något ni tror skulle kunna vara nyttigt? Som relativt ny inom skytte saknar jag någonstans att vända mig för att få en överblick av vilka banor och klubbar som finns i min närhet. Jag har sett liknande trådar som rör Skåne men det hjälper mig föga här uppe i gnällbältet. Att få en överblick av banor upplever jag som svårt eftersom klubbarna verkar vara mycket "webb-rädda". Jag börjar och bidrar med en bana jag känner till: Örebro Jaktskytteklubb Inskjutning, Älg och kommande lerduve samt grisbana http://www.orebrojaktskytteklubb.se/ Ser fram emot en lång och givande tråd!
Publicerat November 14, 201312 yr Växjö Jaktskytteklubb. Inskjutningsbana, älgbana, 50-meters, 2 x trap, sporting x flera. Träning lite nu som då april-oktober, företagsskytte/svensexor osv (då träffar ni mig bla. ) Ligger bra till från Växjö, 6 km utanför. www.vaxjojsk.se /M
Publicerat November 14, 201312 yr Åsbro JSK, ligger i Södra Närke, mellan Hallsberg och Askersund. Vi skjuter Sporting,skeet,trap,älg och 50m gris/älg. Välkomna!
Publicerat November 14, 201312 yr Om man går in på jägareförbundet.se och klickar sig fram så kommer man till den här kartan som SJF samlat in lite skyttebanor på.http://em-nmt01.easy-mapper.com/EasyMapper/jagareforbundet/map.aspx?Width=716&Height=599
Publicerat November 15, 201312 yr Östgöta Jaktskytteklubb, Danmark - Kvarn, nord väst om Linköping. Älgbana, grisbana (50 m), trap, skeet/sporting samt inskjutning 100 och 150 m. /Markus
Publicerat November 15, 201312 yr Författare Åsbro JSK, ligger i Södra Närke, mellan Hallsberg och Askersund. Vi skjuter Sporting,skeet,trap,älg och 50m gris/älg. Välkomna! Perfekt! Får komma och hänga på låset till våren då
Publicerat November 15, 201312 yr Perfekt! Får komma och hänga på låset till våren då Hjärtligt välkommen! Hör av dig om du undrar något!