Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjutbana norr om Stockholm

Featured Replies

Publicerat

Hej

Jag har flyttat från Älvsjö söder om Stockholm till enebyberg norr om Stockholm.

Därmed har jag kommit för långt från Gladö Kvarn där jag pangade förut.

Finns det någon i forumet som kan rekommendera en bra bana/klubb i norra stockholm ? ???

Jag har hört om någonstans vid gamla danspalatset Yeasterday och sen rosersberg.

Allt jag vill är att få skjuta kula och hagel utan att pappa blå hänger över axel.

;D

MVH

H

Publicerat

Är du ute efter bägge, hagel och kula så är det Rosersberg som gäller på nära håll, någon mil norr om Norrtälje finns en bana med bägge möjligheterna och ofta ingen kö att tala om!

Bakom Yesterday är endast kula tillåten...

Välkommen till den vackra sidan stan  ;D

Publicerat

Om du kan tänka dig att åka till västerort finns ju Bromma Jaktskytteklubbs bana i vid Lövsta också (Hässelby).

Vägbeskrivning finns på deras hemsida.

http://www.brommajk.com/

Publicerat

Brommabanan har nog dom sämsta skjuttiderna som går att finna, tisdagar 9-20 och lördagar 9-15. Tråkigt för det är en rätt fin bana med bra läge och typ ständigt nedläggningshotad.

Publicerat

Rosersberg skulle jag rekomendera annars Enköping men det är kanske lite långt bort.

Publicerat

Såg just att Sollentuna Skytteförening har en bana på Järvafältet strax norr om Akalla.

Vet dock inte vad de har för banor, trodde bara att man fick skjuta pistol där, men efter vad jag hört finns det åtminstone gevärsbanor.

Nån som vet mer? ???

Publicerat
  • Författare

Nja det viktigaste är nog att panga kula. Så det får väl bli yesterday eller sollentuna.

Sen vet jag att mitt flyktskytte inte är i den form det borde. Men det får bli på sikty vi tar tag i det. Brorsan har i alla fall en duvkastare på landet. :D

/H

• 4 months later...
Publicerat

sollentuna banan är för gevär oxå dom har en 200meter bana som är igenväxt typ, men den ligger på vänster sidan från stan avfart stinsen häggvik och man åker under e4an för att komma till den,inte mycket folk där bara sista dagarna innan bock jakten och älg jakten..19:00 tror jag sista skottet får avlossas var dagar

Publicerat
sollentuna banan är för gevär oxå dom har en 200meter bana som är igenväxt typ, men den ligger på vänster sidan från stan avfart stinsen häggvik och man åker under e4an för att komma till den,inte mycket folk där bara sista dagarna innan bock jakten och älg jakten..19:00 tror jag sista skottet får avlossas var dagar

...åtminstone nästan.

Har kollat upp lite sedan mitt förra inlägg.

De har en 300 metersbana som får användas för kalibrar upp till 7.62, en inskjutningsbana för samtliga jaktkalibrar (100 meter) och en korthållsbana för pistolskytte.

Banan är endast öppen för medlemmar (150 kronor/år för jaktskyttar). Banorna är öppna vardagar från 07.00 till 20.00 och helger från 07.00 till 18.00. Juldagen, långfredag och påskdagen är det stängt.

Hoppas att det är till hjälp...

Publicerat
  • Författare

Har gått med i Össeby-Garn 200kr/år.

Solens upp till nedgång smidigt som bara den.

Skall jag börja träna mer hagel kanske jag får byta till Rosersberg men det hät funkar nu.

/H

• 1 year later...
Publicerat

Se där Haraldsson, då kanske vi ses någon dag. Är där lite då och då för att skjuta lite.

Börjar dock se för jävligt risigt ut med hängande mål m.m. Hittat något bra alternativ?