Publicerat November 17, 201312 yr Två trafikolyckor i helgen... Ena älg gick inget bra alls... Jag va typ bara med... iförd typ blåställ... varselväst och bössa... 3 km förföljande men det sket sig totalt. Provade med nya hund men det gick lika illa... vet i fan varför... Senare på kvällen en STOR gris som sprungit in i sidan på brors bil. Lät på han först som det varit rejäl smäll men jag kollade bilen och det va nog en liten överdrift... Satt långa hår i plastlisten, lite repor och knappt synlig buckla i bakskärmen. Inget som va direkt sönder på bilen. Hittade inget på vägen men tiken hittade löpan direkt och vi spårade en bit, hittade en liten droppe blod efter några hundra meter. Släppte tåget och det bar iväg. hon fick inte kontakt förrän efter en 2-3 km. Ville inte stå alls så efter en god stund kopplade jag tiken på löpan och avbröt. Tror inte den grisen va speciellt skadad, troligen hade den kastat för bilen och slagit sidan eller skinkan mot bilen. Bror hade väjt med/från grisens framfart/riktning och bromsat hårt. Grisen va stor sa han.. Högre än bilen.... Jo nog va det rejäla klövar på den grisen så den vägde förmodligen en bra bit över 120kg eller nått... den storleken på gris brukar kunna stå bra för Blackie, de är ofta trygga i sin storlek på nått vis....
Publicerat November 18, 201312 yr Författare Var det nån kraftigare kollision vid älg olyckan ? Mycket hår hade de hittat iallafall. Vindrutan ska varit sönder men hur pass vet jag ej. Jag agerade mest passare under dagen... älgen spretade med en klöv.inget blod hittat någonstans.