Publicerat November 21, 201312 yr Vet ni om någon bra vapensmed i Luleåtrakten? Har en original Blaser R93 pipa som jag vill korta lite, gänga samt flytta bak kornfoten så att den hamnar så nära dämparen(en frontmonterad ASE Utra SL6) som möjligt. Vet bara om Stig Sundberg som jag varit i kontakt med men det var inget jobb han gjorde så letar alltså efter en bra vapensmed i Luleåtrakten.
Publicerat November 21, 201312 yr MatsN här på forumet. Finns säkert någon mer. Finns i Börjelsbyn utanför Kalix. http://www.poff-tech.se/
Publicerat November 21, 201312 yr P-O Stenmark i Hjoggböle tillhör väl bland de bästa i landet. Som sörlänning vet jag dock ej avståndet från Luleå!
Publicerat November 21, 201312 yr P-O Stenmark i Hjoggböle tillhör väl bland de bästa i landet. Som sörlänning vet jag dock ej avståndet från Luleå! Det är inte så långt till Skellefteå i en Norrbottnings ögon. Mindre än ett stenkast. 10-12 mil något sådant. Sigge kan sin sak också men det kan ta lite tid ibland visst.
Publicerat November 21, 201312 yr Jon P i Arjeplog eller PO stenmark är de två starkaste kandidaterna. Vet inte vem fritid och vildmarksliv lämnar sina jobb till.
Publicerat November 22, 201312 yr Författare Tack för alla tipsen. Ska undersöka. Tänkte att man skulle slippa åka iväg eller skicka grejerna men men
Publicerat November 22, 201312 yr P -O i Hjogböle är bra, hjoggböle ligger söder om Skeå så från Luleå är det väl ca 14 - 15 mil.
Publicerat November 23, 201312 yr Författare Tack för alla tipsen. Skickat ut lite förfrågningar om pris och om de vill göra jobbet till bla Jon, P-O, Uffe på Poff-Tech mm så vi får väl se om de är intresserade. Synd man inte hittar nån i Luleå så man dels slipper tjorvet med att skicka men även skulle slippa åka minst 10 mil enkel väg för att lämna och hämta men det verkar svårt.
Publicerat November 25, 201312 yr , Sundbergs specialvapen i Rutvik, utanför Luleå Jag kan rekomendera honom varmt. . Duktig på alla metallarbeten (och trä) //Johan
Publicerat November 25, 201312 yr Författare Sundbergs specialvapen, Stig Sundberg alltså har jag varit i kontakt med men han gjorde inte dessa jobb