Publicerat November 22, 201312 yr Hej! Har hängt här på forumet sedan i somras och kände att det var på tiden för en presentation: Är 28 vårar, småbarnsfarsa, byggkonsult, foto och -friluftsentusiast. Uppvuxen i norra Uppland, numera bosatt på det Småländska höglandet. Min jaktliga bana började under gymnasietiden, jag och en barndomskamrat bestämde oss för att ta jägarexamen då vi blivit lovade att börja jaga på hans fars mark där vi fiskat och uppsiktsjagat en del. Det hela rann tyvärr ut i sanden, vi gjorde teoriproven men kompisens jaktintresse svalnade och jag flyttade söderut när skolan var klar. För ett år sen tröttnade jag och frugan på 7år i lägenhet och köpte ett hus i ett mindre samhälle lite längre ut på landsbygden. Kändes som att komma hem när man spenderat hela sin uppväxt i skog och mark. Jaktintresset vaknade till liv igen och jag hängde på en kompis som läste jägarexamen i våras och gjorde de praktiska momenten jag hade kvar. Nu står det äntligen bössor i skåpet, ännu ingen egen mark att jaga på men jag har fått följa med och gästjaga med en förbarmande bekant. Jag är garanterat fast för livet, är med jakt som de flesta andra intressen jag har, jag snöar in något fruktansvärt /A