Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

fråga om dom olika pipbytarna och kaliberspannet dom har

Featured Replies

Publicerat

funderar på en omstrukturering i skåpet  dels vill jag ha in en grovsing (sugen på en 458 lott) och skulle gärna ha en lite mer elak rävpatron (204 ruger 22-250) då är pipbytare huvudtanken men jag blir lite förvirrad då det verkar som att man inte kan ta en "standard" stomme och köra med en "safarikaliber" och en "standardkaliber" på deras olika produktsidor

jag tycker att det borde gå visst pipdiametern är grövre på 458 än med t,ex 204 ruger men pipinfästet borde ju vara samma på dom olika modellerna eller har jag gjort en tankevurpa ?

drömmen vore en mauser m03 i 458 lott och en 204 ruger pipa men mer troligt att det blir en R93/R8 om det nu går att köra bägge kalibrerna i deras stomme  

Publicerat

rätta mig om jag ar fel men jag tror att magasinsbrunnen är för kort i en R93 för en 458 Lott. jag vet att den är för kort för 338LM. Och enpipprofil med en diameter passande 458 Lott skulle blo våldsamt grov till en 204 Ruge därmed inte sagt att det är omöjligt !?jag tror det blir svårt att få så stort spann i samma vapen, men iden är kul.

//Johan

Publicerat

Finns o läsa om söker. Mauser vet jag inget om (har ingen intresse av den). Men r8 låter det som.

www.blaser.se

Publicerat

M03 har tyngden med sig för att äta upp lite energi av rekylen.

Publicerat
  • Författare

Finns o läsa om söker. Mauser vet jag inget om (har ingen intresse av den). Men r8 låter det som.

www.blaser.se

av det jag hittar där så hittar jag inget om varför det inte skulle gå :/

gäller alla tre tillverkarna

rätta mig om jag ar fel men jag tror att magasinsbrunnen är för kort i en R93 för en 458 Lott. jag vet att den är för kort för 338LM. Och enpipprofil med en diameter passande 458 Lott skulle blo våldsamt grov till en 204 Ruge därmed inte sagt att det är omöjligt !?jag tror det blir svårt att få så stort spann i samma vapen, men iden är kul.

//Johan

jo såg fel det är Råttan som gäller om jag inte nöjer mej med 375HH och 22-250 (liten risk)

jag har inga problem med att det skulle se mysko ut med olika profiler jag har heller inga problem med en lång slutstyckesväg

M03 har tyngden med sig för att äta upp lite energi av rekylen.

en fördel iaf

Publicerat

Du kan ju köpa en custom pipa till R93/R8 i 458Lott eller annan passande kaliber. Skicka PM för telefonnummer till smed.

R8 finns ju med stållåda om man vill få upp vikten lite extra.

Sauer 202 finns ju upp till 458Lott. Du kan ju iaf skifta slutstycke till ett Standard i Magumlådan. Men om du kan få ett Slutstycke med stötbotten för 204 Ruger till magnumlådan kan jag inte svara på.

Publicerat
  • Författare

Du kan ju köpa en custom pipa till R93/R8 i 458Lott eller annan passande kaliber. Skicka PM för telefonnummer till smed.

R8 finns ju med stållåda om man vill få upp vikten lite extra.

Sauer 202 finns ju upp till 458Lott. Du kan ju iaf skifta slutstycke till ett Standard i Magumlådan. Men om du kan få ett Slutstycke med stötbotten för 204 Ruger till magnumlådan kan jag inte svara på.

är i planeringstadiet än så länge så jag avvaktar custompipa

i min väldigt lilla värld så ska det gå visst blir lång slaglängd och så men helt i genomförbart  

Publicerat

är i planeringstadiet än så länge så jag avvaktar custompipa

i min väldigt lilla värld så ska det gå visst blir lång slaglängd och så men helt i genomförbart

Tror förresten inte de gör pipor i 204Ruger. Men 222 eller 223 kanske med duger? :)

Publicerat

varför inte 416 Taylor och 6xc?

finns att köpa custom till bläser!

Publicerat

45 blaser, 416rem, finns ju som standard till r93

22-250 på andra sidan, funkar nog det med

Publicerat

Klart du ska ha en R93:a ;)