Publicerat November 26, 201312 yr Har idag Peltor, men efter ett tag får jag ont av dem - jag är väl tjockskallig, helt enkelt, men jag kan inte justera ut dem tillräckligt utan att de trycker uppe på huvudet. Hur upplever ni det med Sordin? Jag ställer frågan här eftersom det ju inte omedelbart märks när man provar ett par i affären (och jag har en känsla av att de skulle titta underligt om jag bad om att gå omkring i två timmar med dem). Jag vet att Sordin dessutom ska tåla vatten bättre, men nu är jag huvudsakligen nyfiken på komfort.
Publicerat November 26, 201312 yr jag har skalle stor som få, och sordin passar väldigt bra, köp hygiensatsen i gel till dom, finns på xxl och du har superbra kåpor
Publicerat November 26, 201312 yr Jag har Sordin och de sitter kanon. En grej jag har märkt dock oavsett fabrikat på hörselskydden är om man har keps så har de ofta en jäkla "knopp" mitt uppe på huvudet där hörselskyddens båge givetvis hamnar. Den ger huvudvärk när hörselskydden ligger och trycker in den i skallen en hel dag. Den är däremot bara pynt så den åker väck på alla kepsar omgående. Kan ju vara något att tänka på.
Publicerat November 26, 201312 yr Författare Bra, tack! Har samma bekymmer även med mössa där det inte finns knopp, så det blir nog till att prova Sordin istället.