Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur dåligt är Burris 1-4?

Featured Replies

Publicerat

Kanske lite lustig fråga. Men här är bakgrunden.

Har en Kombi som min fru tycker passar henne. (Hon har inte examen ännu men har varit med på ett antal uppsiktsjakter)

Där sitter ett aimpoint. Jag har skaffat ett Trijicon 1-4 till min dubbelstudsare.

Hon skulle vilja ha ett likadant till kombin. Jakten handlar främst om smyg och lockjakt på Järpe och Orre.

Kan bli en och annan trädskällar jakt. Plus att det nog blir en del korvgrillarjakt. (Kompisar med Stövare...)

Då hennes jaktintresse inte är sådär jättestort känns det inte som att jag vill lägga de 8-900USD jag får ge för Trijicon.

En Burris får jag för under halva priset. Men hur dåliga är de egentligen? Vill ju inte att det skall bli för mycket tjat om att hon får dåliga grejjer...

Publicerat

Jag tycker inte det är några större fel på burris utom att kvalitén inte är något att hänga i julgranen. Körde med burris i 4år på en 9,3x57 jag haft och det fungerade bra. det var dock fast 4x förstoring. Tror det var 50 lins på den? I vilket fall, tror jag inte hon borde klaga om hon inte googlar på det ;)

Publicerat

Dåliga? Fel formulerat från första stund :)

Har en 1-4 på min 9.3:a och en kompisar har ett på sin 458 och det man kan säga är väl att det är mycket kikare för pengarna.

Publicerat

Jag finner det inte motiverat att lägga ut ytterligare 6-10tusen på en 1-4 kikare när man kan köpa Burris för 5k eller vad de nu kostar.

Publicerat
  • Författare

Hittar dem för under 400 USD på diverse "Black Friday" event. Och det känns som jag kommer ångra mig om jag inte passar på medans jag bor härborta...

Så med era svar känns det som att det får bli ett sådant. Tackar!

Publicerat

Hittar dem för under 400 USD på diverse "Black Friday" event. Och det känns som jag kommer ångra mig om jag inte passar på medans jag bor härborta...

Så med era svar känns det som att det får bli ett sådant. Tackar!

oj oj oj! Du ska nog ta och kolla på det senasta south park avsnittet innan du ger dig ut på det där "black friday"

http://www.youtube.com/watch?v=wDQz-R210ow

Publicerat
  • Författare

Ha ha. Jag får väl vara lite extra försiktig och inte slåss för allra bästa erbjudandet...

Skickas från min iPad via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Hubler. Vilken modell.

Skillnad Tac 30 / MTAC?