Publicerat November 27, 201312 yr Hej allihop! Jag har för avsikt att byta in min Win 9422 WM mot en 22lr cylinderrepeter. Då ekonomin är lite ansträngd i dagsläget (barn etc) så vänder jag mig mot begagnatmarknaden. Den lokale handlaren har en Krico inne som känns väldigt bra. Känns som en fullvuxen studsare faktiskt! Några mätken på stocken men rostfri och fin blånering. Däremot står det inget modellnummer på den, men utifrån bilder tror jag att det kan vara en 302a... Han vill ha 500kr emellan, totalsumman blir 2800kr. Vad tror ni? / Daniel
Publicerat November 27, 201312 yr Farsan har en Krico 22lr och den skjuter hål i hål med det mesta man stoppar i den och det är en trevlig bössa att jaga med! Vet dock inte heller vilken modell det är
Publicerat November 28, 201312 yr Köp Kricon om du gillar den. Den håller hög kvalitet. Skillnaden är stor i jämförelse med alla lågpris .22-or som tillverkas idag. Håll koll på det löstagbara magasinet. Det är inte helt lätt att hitta nya alla gånger. Men - dom finns att få tag på om man söker runt lite...
Publicerat November 28, 201312 yr Författare Lutar mer och mer mot ett köp, jag ska få provskjuta den i helgen och känns den bra så! Jag har också mailat Krico för att se om det går att få fram vilken modell det är. Jag återkommer efter provskjutningen! Ps. Magasinet kommer jag ha en jäkla koll på! Ds. /Daniel
Publicerat November 28, 201312 yr Författare Fick just svar från Krico, geväret är ett modell 320 och tillverkat 1982. /Daniel
Publicerat November 29, 201312 yr Jag har en Krico 22lr och den skjuterriktigt tätt och har ett riktigt bra trycke. Själv kör jag med Winchester Laser hålspets en snabb kula som håller ihop bra ut till ca 70m vid 80m blir det tyvärr en snusdosa i precision.
Publicerat November 29, 201312 yr Författare Tack för svaren! Har lånat hem bössan nu och ser fram emot provskjutningen på söndag. Hoppas den skjuter skapligt, för jag gillar den mer och mer! Återkommer med resultatet på söndag! /Daniel
Publicerat December 1, 201312 yr Författare Jaha, då blir det bössbyte då! Provade Top Shot Competition och CCI Velocitor i blåsten(ca 20m/s i byarna!) och bössan riktig bra med båda sorterna. Dessutom var träffläget i princip detsamma! I morgon lämnar jag in licensansökan och håller tummarna för en snabb hantering! /Daniel
Publicerat December 1, 201312 yr Har haft två Krico. En 22 hornet och en 22lr. Enda nackdelen med en klicko är det dåliga anslaget vid kyla som kan generera en del klick. Annars så blir du inte missnöjd.
Publicerat December 5, 201312 yr Författare Lämnade in licensansökan idag, fick höra att förväntad väntetid är 10(!) veckor...fy fan! /Daniel
Publicerat December 6, 201312 yr Lämnade in licensansökan idag, fick höra att förväntad väntetid är 10(!) veckor...fy fan! /Daniel Ja det är ju förjäkligt, här är det närmare 15..telefonskrivet
Publicerat December 6, 201312 yr Lämnade in licensansökan idag, fick höra att förväntad väntetid är 10(!) veckor...fy fan! /Daniel Vaaaa??? Här i Sundsvall!?
Publicerat December 6, 201312 yr Författare Jajjemen! Tog två dagar när jag köpte första bössan, nu ska det ta runt 70 när det är dags för tredje... Jäkligt underlig matematik det här!