Publicerat November 27, 201312 yr Har en Schiller hane på 10 mån som är allderless för het i löperna, vid upptag så driver han på sidan om löpan och det blir tappt ganska direkt. Drar jag ett rävspår och går med han så skottar han på för fullt och zick sackar i spåret långt ut på sidorna även fast jag håller imot i spårlinan så att det ska gå saktare. sen plöjer han på som fasen rätt fram trots att jag har gjort en 90 gradare långt bak i spåret. börjar bli smått frustrerad över hans beteende då han har förmåga att ta upp bra själv men sjabblar bort drevet ganska snart pga att han är för het/Snabb. Har någon varit med om liknade med sin stövare? när brukar spårsäkerheten/Nogranheten komma? ett riktigt drev skulle ju va kul o få som bekreftelse för all tid som jag lagt ner men det verkar tyvärr vara långt kvar dit.
Publicerat November 27, 201312 yr Låt spåret ligga längre om du inte testa så han behöver sätta nosen i backen, jag kan inte det här men ett tips jag har. Sen om han lär sig att ta de lugnt i drevlöpan låter jag va osagt! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 28, 201312 yr Är han bra på att ta upp är halva slaget vunnet....då kommer ju träningstillfällena. Mitt råd är att du sätter dig på tapten(har du gps-pejl brukar det vara väldigt enkelt att veta var tapten är)...å sen stannar du där. Låt det ta den tid det tar, kanske timmar:). Inte heller jägaren skall vara för het. Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk
Publicerat November 28, 201312 yr Färska spår luktar väldigt mycket, du har fått bra råd av mer stövar vana ägare än mig, i spårlinan så går det att göra en viss spårdressyr, men gå in på det i textform och chansen att det tolkas rätt är inte sannolikt, gör enligt råden ovan.