Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

sirap

enögd grythund?

Recommended Posts

sirap

I tisdags opererades vänstra ögat bort på min snart 5 årige borderhane. Första tanken är ju att han bli pensionär i gryt å bara får ta eftersök, rådjur å mård. Men har hört talas om enögda grythundar som funkat bra så jag är bara nyfiken vad den samlade erfarenheten här på forumet har att säga?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Christian N

Jag har svårt att tro att hundar i gryt använder sig mycket av ögonen, min allmänna kunskap och uppfattning om enögda hundar är att de fungerar otroligt väl, så länge hörseln är med dem, därefter blir det svårt för dem. /CHristian

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hoel

Bör absolut inte vara några problem då dom ändå inte lär använda ögonen mkt i ett gryt. En i laget har en enögd foxhound som jagar jäkligt bra. Kommer ju dock inte riktigt ner i gryt men ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
sirap

Nä det är ju klart. Är ju bara det att då är det bara en chans kvar... Hunden lär nog göra jobbet med samma glädje å glöd som innan :) värst för husse som står utanför å inte kan styra utgången. Tack för svaren!

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
sidelock

Där nere ser han ändå inget. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N

Nä det är ju klart. Är ju bara det att då är det bara en chans kvar... Hunden lär nog göra jobbet med samma glädje å glöd som innan :) värst för husse som står utanför å inte kan styra utgången. Tack för svaren!

Kom ihåg att vi bestämmer hur våra hundar lever, kortare och lyckliga eller längre och uttråkade, det är till varje ägare att råda även om jag känner mitt eget val. /Christian

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
hoel

Kom ihåg att vi bestämmer hur våra hundar lever, kortare och lyckliga eller längre och uttråkade, det är till varje ägare att råda även om jag känner mitt eget val. /Christian

Det gäller inte bara hundar utan också oss själva =)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Lars

Känner en som har enögd finnspets. Den är en kanon i skogen så tror även en grythund klarar sig utan ett öga. Men är säkert en omställning tid innan allt funkar igen

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
sirap

Ja han kanske har en framtid som grythund ändå. Får väl se hur han verkar ta det då det läkt och han vant sig vid läget:) nu har han ju tratten på och är lätt drogad så det är väl inte konstigt att han går in i saker.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
vildmark

Den enögde byxsnoken brukar ju inte ha några problem i hålen...

Skämt åsido..så länge hunden funkar för sin uppgift så är det väl bara att jaga vidare..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
SuNe

Kommer garanterat inte bli sämre grythund om nu inte olyckan skedde i gryt!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.