Publicerat November 30, 201312 yr Köpte för ett litet tag sen en Walther LGV Spezial. Ett gammalt tävlingsluftgevär med brytpipa. Torde väl vara gjort på 70-80 talet någon gång. I skick så gott som ny. Totalkostnad med kikarfäste och en Hawke 3-9x40 sport HD AO landade ganska prick på 3k. Bara kikarfästet köptes nytt, det andra hittade jag begagnat till rätt kurs (tycker jag). Siktet vet jag int om jag kan påstå att det är High Definition på direkt men det duger för att plinka lite på gården. bilder på pärlan Provsköt med diopter och gjorde litet ammotest innan jag beställde kikarfästet. Jag var dock inte skytt nog att avgöra vilken diabol som gick bäst, men de av god kvalitet höll allihop måttet. Körde lite safe och beställde därför JSB Exact RS 4,52mm som jag vet funkar fint i min Weirauch HW30 som jag har sedan tidigare. Vill definitivt ha en rundnos för jag skjuter bara utomhus. På tavla inomhus skulle jag annars gärna kunna köra med RWS MK då den ger fina hål i tavlan. Igår var det hyfsat vindstilla. Fick så äntligen prova precisionen utomhus på 25m. Satte mig bara vid trädgårdsbordet och hade en skjutsäck som stöd fram och lite kläder bak. Låg nästan stilla i målet men inte riktigt. Ingen tvekan om att den gamla bössan skjuter bättre än jag! Sköt vid halv 3 tiden så opiken räckte inte riktigt till att ge en klar bild på 9 gångers förstoring men det verkar inte som det påverkade resultatet i någon nämnvärd omfattning. Kring 7 minusgrader ute så det blev fort kallt om fingrarna skjuta brytpipa. Om någon undrar varför träffbilderna inte sitter på samma ställe är det för att jag hade inte skjutit in kikarsiktet utan justerade för varje serie. Tyvärr hade jag inte tagit ut något att mäta med heller då syftet först och främst var att prova hur tätt den skjuter. Det är 5-skott träffbilder alltihop. Jag är helt klart nöjd med resultatet! Enda nackdelen när man missar blir väl att det är svårt skylla på materialfel Billig precision Med vänlig hälsning Broder Tuck