Publicerat November 30, 201312 yr Hejsan, funderade på att ändra om lite på farfars 1640 30-06, nytt trcke är de viktigaste förutom sikte och kolvkammsförhöjning men det tar jag inte nu. Vad föreslår ni för tryck, det som är nu tycker är ett litet förtryck jag inte gillar, jag vill ha ett kort och distinkt tryck vet inte hur hårt riktigt men är nöjd med de jag har på x-bolten. När man köpt trycket hur byter man det? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 30, 201312 yr Försök att få tag på ett tradewind trycke då kan du behålla orginalsäkringen får du inte i ett sådant så kan du kontakta Bössmakaren han säljer recknagel trycke som är modifierad till 1640 och orginalsäkringen annars finns det bold trycke men då kan du inte använda orginalsäkringen. Jag har tradewind på min 1640 och är helnöjd och den var enkel att montera väldigt lite trä måste bort så jag rekommenderar tradewind Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 2, 201312 yr Vart hittar man dessa trycken? Är precis vad jag letar efter. /Urban
Publicerat December 2, 201312 yr Tradewind-trycket är ett helt vanligt Timney, inte nåt magiskt sagoväsen som Hva-fanatikerna verkar tro... Det är billigare att köpa ett nytt direkt från Timney än att köpa ett beggat Tradewind - sjukt är bara förnamnet. Ska man snåla lite kan man välja ett Bold, men jag föredrar Timney. Recknagel är ändå lite bättre men kostar också en slant till... -- Mats
Publicerat December 2, 201312 yr Är det komplicerat att få dom att funka med orginalsäkringen? /Urban
Publicerat December 2, 201312 yr Nej det är anpassat för att göra det. Mig veterligen det enda som tillverkas idag som fungerar med den
Publicerat December 3, 201312 yr Tradewind-trycket är ett helt vanligt Timney, inte nåt magiskt sagoväsen som Hva-fanatikerna verkar tro... Det är billigare att köpa ett nytt direkt från Timney än att köpa ett beggat Tradewind - sjukt är bara förnamnet. Ska man snåla lite kan man välja ett Bold, men jag föredrar Timney. Recknagel är ändå lite bättre men kostar också en slant till... -- Mats Fan det visste jag inte...Kan du länka till ett timney till 1640 vill gärna se en blid på det? Sent from my iPhone using Tapatalk