Publicerat December 2, 201312 yr Är det någon som vet om sako 75 varmint tillverkades i 6,5x55? Vill ha en men de nya 85orna verkar inte tillverkas i den kalibern...
Publicerat December 2, 201312 yr Tja, http://www.sako.fi/pdf/manuals/Sako85RH.pdf se sid 7, sedan är det ju som alltid en gåta om det verkligen har tillverkats en sådan pang men den har funnits med på modellprogrammet. /CHristian
Publicerat December 2, 201312 yr Författare Tack, kollade under specifik kategori och väl inne under varmint fanns den inte. Kanske är anvisningen övergripande över hela sako 85? Får ringa sako och höra om de kan skaka fram en!
Publicerat December 2, 201312 yr Sako 75 Varmint fanns med laminatkolv i 6,5x55, detta vet jag endast för att jag en gång i tiden ägde en sådan pang.
Publicerat December 2, 201312 yr Författare Sako 75 Varmint fanns med laminatkolv i 6,5x55, detta vet jag endast för att jag en gång i tiden ägde en sådan pang. Tack Sako verkar då inte kunna skaka fram en, får leta begagnat. Finns säkert någon där ute i vettigt skick.
Publicerat December 2, 201312 yr Det är nu man saknar gubben Soneland i Norrköping. Han kunde skaka fram nästan vad som helst i Sakos modellprogram. Som när 85'orna kom och Sako 85 Varmint 308w (ej laminat), det var leverenstidernas leveranstid på dessa pjäser och när vi var där och frågade så fick vi svar att ge mig två veckor så kan ni höra av er igen. Efter en vecka ringde gubben och sa att han hade en hemma. Åkte ner men tvivlade på att det var rätt bössa men tro på fan när det ligger en på bänken, med grymt fin valnötskolv. Han hade ringt sina kontakter och fick besked om att det fanns tre att tillgå; "Skicka den med bästa träbiten" och det gjorde dom (vilka det nu var). Sorry för OT, men det var inte första gången han hjälpte oss med "omöjliga" bössor.
Publicerat December 2, 201312 yr Författare Det är nu man saknar gubben Soneland i Norrköping. Han kunde skaka fram nästan vad som helst i Sakos modellprogram. Som när 85'orna kom och Sako 85 Varmint 308w (ej laminat), det var leverenstidernas leveranstid på dessa pjäser och när vi var där och frågade så fick vi svar att ge mig två veckor så kan ni höra av er igen. Efter en vecka ringde gubben och sa att han hade en hemma. Åkte ner men tvivlade på att det var rätt bössa men tro på fan när det ligger en på bänken, med grymt fin valnötskolv. Han hade ringt sina kontakter och fick besked om att det fanns tre att tillgå; "Skicka den med bästa träbiten" och det gjorde dom (vilka det nu var). Sorry för OT, men det var inte första gången han hjälpte oss med "omöjliga" bössor. Vilken guldgubbe