Publicerat December 4, 201312 yr Vilken mekanism sitter på BSA bössorna, är dom baserade på m98? Hur är funktion och säkerhet på dessa ?
Publicerat December 4, 201312 yr jag hade för mig att dom var baserade på vuore (stavningen troligast fel)
Publicerat December 4, 201312 yr Varierar, men en del av dem är M98:or och andra är, andra lådor, se ovan. /CHristian
Publicerat December 5, 201312 yr Vilken mekanism sitter på BSA bössorna, är dom baserade på m98? Hur är funktion och säkerhet på dessa ? Tjena! Jag har en bsa cf2 och vad jag kan förstå så är det ett 98 system. Precisionen är riktigt ok. Säkerhet. Ja den är väl säker. Sitter sidosäkring på den. Men om den spärrar enbart slagstift eller avtryckaren låter jag vara osagt. Jag har iaf testat att försöka klämma avtryckaren i säkrat och det händer ju som det bör ingenting. Detta i oladdat tillstånd naturligtvis.
Publicerat December 5, 201312 yr Den spärrar liksom 99,99% av alla eftermarknadstryck avtryckatstången/avtryckaren och låser slutstycket i stängt läge. Säkringar som säkrar slagstiftet sitter i 9 fall av 10 på slutstycksmuttern, det finns några få undantag som Mannlicher Classic tex som har säkringen på tangen och ett extra låst läge på slutstycket. /T
Publicerat December 11, 201312 yr Författare Hur är gången i dom, är det 1900 eller mer likt byrålåda ?
Publicerat December 11, 201312 yr Hur är gången i dom, är det 1900 eller mer likt byrålåda ? Den jag har går jäkligt bra iaf. Har aldrig märkt nån byrålåde effekt iaf. Matar perfekt.