Publicerat December 4, 201312 yr vars ska jag sälja bäver mård mink räv o grävlingsskinn?? helst i norrbotten men kan skicka med posten om det behövs
Publicerat December 5, 201312 yr Författare i princip inga då jag inte har haft någons som har köpt skin har jag gett bort eller sålt till kompisar med vorsthrar. känns som fel att ge bort en fullpälsad vinter räv till någon som ska släpa den i backen o ha en hund till att hämta den några gånger o sen kasta den... men har tänkt lägga ner tid på att flå allt jag skjuter i år då skinnpriserna verkar komma upp lite
Publicerat December 6, 201312 yr Jag håller på att försöka skapa en säljkanal till Nord-Amerika, då är det framförallt räv som är intressant.
Publicerat December 6, 201312 yr i princip inga då jag inte har haft någons som har köpt skin har jag gett bort eller sålt till kompisar med vorsthrar. känns som fel att ge bort en fullpälsad vinter räv till någon som ska släpa den i backen o ha en hund till att hämta den några gånger o sen kasta den... men har tänkt lägga ner tid på att flå allt jag skjuter i år då skinnpriserna verkar komma upp liteJo det känns nog taskigt för din räv,,, men den hunden som får träna på dina rävar kanske klipper en skadad räv efter att tränat på dina skinn, då lider denna räv mindre. så helt bortkastat är nog inte dina vorstehrrävar1
Publicerat December 8, 201312 yr Författare om vi ska vara helt ärliga hur många vorsthrar går någonsin på ett räveftersök? en av tio? en av hundra? det är nog närmare det andra alternativet än det första alla jag känner tränar då bara inför prov
Publicerat Januari 24, 201412 yr Det finns en uppköpare i Norrbotten och en i Småland vad jag vet. Sen har jag för mig att Svensk skinnagentur tidigare har köpt skinn av vildräv men om dom gör det nu för tiden ska jag låta vara osagt. Kolla radannonserna i Svensk Jakt. Där brukar skinnuppköpare annonsera. //