Publicerat December 9, 201312 yr jag har just beställt krut från skytteservice i Älmhult, och för första gången har jag blivit ombedd att skicka kopia på licens och id kort !? detta är i sig inget problem, men är det någon ny lag som jag har missat ? vilka andra laddkomponenter är det licenskrav på ? dom begärde en kopia på licensen, men inget egentligt krav på en licens som passar krutet jag beställde ??
Publicerat December 9, 201312 yr Beror det inte på vilket sort krut man köper? Vissa kräver och vissa inte.
Publicerat December 9, 201312 yr vilka andra laddkomponenter är det licenskrav på ? Tändhattar "och andra tändmedel". Källa: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Vapenlag-199667_sfs-1996-67/
Publicerat December 9, 201312 yr Författare efter vad jag läst mig till är det krav på licens för att köpa krut och tändhattar !!! vilket kanske är logiskt, men det känns märkligt att ingen frågat efter licensen tidigare ??