Publicerat December 10, 201312 yr Vad är eran top 3 för att locka vildsvin? För nu har mina varit borta i ca 1 månad Det jag använder just nu är bröd och tjära. Hur är det med majsbomb när det är minusgrader? Den bör ju inte lukta lika mkt då pga att den fryser. Need backup för att få dit dom igen, vet ju att dom finns inom iaf 3km radie konstant.
Publicerat December 10, 201312 yr Författare Var just ute med en "majsbomb" jag gjort. kommer nu vara plusgrader här ett tag så tänkte att det borde ju funka nu. Den har stått i pannrummet i drygt en vecka. Innehöll följande: skorpor, vindruvor, soya, baugett, päron, brustabletter, sirap, havre, kolasås, pepparkakor m.m. Jag är inte kräkmagad men jag spydde när jag hällde ut den, så hoppas det var värt det. Spikade även upp en burk makrill i tomatsås i ett träd som jag hoppas grisarna tycker luktar gott.
Publicerat December 10, 201312 yr Författare Bra viloplatser för dagen! /Christian Har ganska tät storskog brevid så det borde funka. DOCK ligger bofors skjutfält ca 2km bort så det smäller ju ganska mkt och ofta. Men det gör det ju alltid och har alltid gjort det så det bör dom ej bli rädda av.
Publicerat December 10, 201312 yr Mina majsbomber fryser inte så lätt. Å andra sidan lockar man nästan folk åxå. Jag brukar köra med majs, vete, melass, socker och turbojäst. Mätte vätskan till 14% en gång. Det luktar billgt fulöl lång väg! Tar spettet och spettar upp hål som är ungf 50cm djupa, och ca, 1dm i dia, och fyller upp med det fasta materialet, till jag har ungfär 1,5dm kvar till markytan. Sen täcker jag över hålet, och stampar till. Skvätter lite av "mäsken" runt och på hålet. Sen har nasse lite jobb om dom vill åt godsakerna..
Publicerat December 10, 201312 yr Frusen eller i vart fall frysskadad potatis, färska majskolvar, tjära.
Publicerat December 10, 201312 yr kör med två fjärdedelar korn en majs en ärter har besök varje kväll på alla tre åtlarna men dom e väldigt svåra att komma tilltals med
Publicerat December 11, 201312 yr Författare Var just ute med en "majsbomb" jag gjort. kommer nu vara plusgrader här ett tag så tänkte att det borde ju funka nu. Den har stått i pannrummet i drygt en vecka. Innehöll följande: skorpor, vindruvor, soya, baugett, päron, brustabletter, sirap, havre, kolasås, pepparkakor m.m. Jag är inte kräkmagad men jag spydde när jag hällde ut den, så hoppas det var värt det. Spikade även upp en burk makrill i tomatsås i ett träd som jag hoppas grisarna tycker luktar gott. Lustigt nog fungerade denna, dom kom igår efter att ha varit borta i ca 1 månad. Vet ej om det var pga "bomben" eller spyan jag la brevid. All snö här töade bort igår/inatt så det var galet dimmit.
Publicerat December 11, 201312 yr Lustigt nog fungerade denna, dom kom igår efter att ha varit borta i ca 1 månad. Vet ej om det var pga "bomben" eller spyan jag la brevid. All snö här töade bort igår/inatt så det var galet dimmit. PIC(2).JPG Får mig att tänka på det gamla ordspråket... Det som inte är skjutet, kommer tillbaka!