Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gonczy polski

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som kan något om denna rasen? Har hört mycket gott om dom men verkar vara ganska ovanliga?

Publicerat

en kompis till mig har 3st riktigt bra hundar i skogen och sociala :-)

och de är en stövare som först å främst en drivande hund men klara av å ställa grisar om de vore så,

Publicerat

Intrycket jag har är att dom verkar sena rent jaktligt, har en i laget men det kan ju vara individen också. Även kopovs är ju lite late bloomers rätt ofta.

Publicerat

Har aldrig jagat med någon, men hört en hel del rykten om utomordentligt korkade individer typ IQ fiskmås. Så dumma att de springer in i röven på grisen om den skulle stanna. :)

Men som sagt det är ju bara rykten.

Publicerat

Är på Knistad herrgård då och då, tog även min jägarexamen där, en gubbe där som heter Sune hade hand om vissa delar i jägarexamen och han hade en gonczy. Minns att han alltid skröt om hunden, såg den dock aldrig i action. Vad jag hört används dom nästan uteslutande på gris och ska vara väldigt duktiga på det.

Publicerat

Jagat en hel del med en sådan och den är duktig. Kanske inte så bra på att ställa grisarna men driver med ett riktigt bra skall.

Enda nackdelen är att den är lite vresig vid fällt vilt, men det är ju mycket individuellt. Så andra i samma ras kan ju vara trevligare.

Sen har man ju hört att det är många som inte blir några bra grishundar men så är det ju med alla raser!

• 2 years later...
Publicerat

Finns måndagsexemplar av ALLA raser varpå viktigt veta vad man köper. Rasen är gammal och smålandsstövaren härstammar från GP,  men är som sagt mer ämnad för vildsvin. Min jagar älg också och tränar på få rådjursren (visar lite om nåt intresse och präglad på vildsvin och fick nyligen jaktmerit.

Finns mer info på denna sida om rasen:

www.gonczy-polski.se