Publicerat December 10, 201312 yr Min åtel går så jävla dåligt just nu, det finns vildsvin men dom kommer inte till åteln. Jag tjärar med tjock trätjära en gång i veckan., har foderspridare med ärtor som sprider varje dag. Brukar hälla ut en liter majsolja runtomkring på åteln varannan vecka. Dom kommer 1-3 ggr i månaden.. Men vad har ni för tips på saker som lockar mer?
Publicerat December 10, 201312 yr Författare Jo jag blandar med en del majs ibland också men tycker inte att det gjort nån skillnad, kan det vara svårare att åtla in dom nu när det inte blivit någon riktig tjäle i marken ännu och dom kanske hittar en hel del mat i skogen ?
Publicerat December 10, 201312 yr Finns trådar om detta redan , kika där:)) finns nog mat tills tjällen kommmer, då kommer besöken !
Publicerat December 10, 201312 yr Det finns fortfarande en hel del ekollon att käka och då är det svårt att hitta något som överträffar detta. Möjligtvis animalisk föda för det har grisarna svårt att själva få tag på i skogen. Det kommer nog bli bättre drag på åtlarna när vintern slår till på riktigt.
Publicerat December 11, 201312 yr Hade problem jag med tills igår. Testa följande för att få dit dom: 10-20L dunk som du fyller med allt gammalt du har. Typ: bröd, kakor, frukt, sötsaker. Sen häller du på sirap, socker, honung eller annat sött. Tillsist tillstätter du något som får igång jäsningen tex. jäst eller likande. Låt det stå varmt i en vecka. Hällde ut det igår och dom kom samma kväll.