Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Husqvarna 1640 6,5x55.. dödsbobössa, ngt att ha?

Featured Replies

Publicerat

Eller formuleringen är fel, går den att sälja? Far har fått en förfrågan att ta över eller iaf hantera denna bössa, inte helt hundra på modellen men gissar på 1640. Det som gör att jag intresserar mej är att det kan bli ett sikte över där som jag vill ha.

Så frågan är om det är värt att bjuda ngr tusen för paketet? Går det att sälja en Hqa 6,5?

Siktet är en lite halvskum historia förövrigt.. Ska enl uppg vara ett "dyrt" sikte :biggrin:

Uppgifterna som finns är Zeiss Wideangle 3-9x42. Känns inte som det stämmer riktigt..

Ska grotta lite i det iaf, med lite tur så är det en äldre zeissglugg som man kanske kan få loss billigt.

Publicerat

Du kan ju alltid "ge"den till "någon"...

Publicerat
  • Författare

Nope.. helt säker på att dödsbodelägarna inte accepterar det.

Publicerat

Är den inte mkt skjuten så är det en funkis bössa för exempelvis nybliven jägare. Dock ligger dom inte så högt i kurs men sälja den borde gå.

Publicerat

Har tidigare sett några för kring 1500 SEK på Torsbo. Så några tusenlappar låter högt om de inte är i väldigt bra skick.

Publicerat
  • Författare

Sådär ja.. fick se en bild på skapelsen nu. Såld hos Svante Nilsson i Uppsala. Stod "Sise = dyr" och så satt där en nonamekina junk tub på bössan  :wallbash:

Således en kinaglugg "med linser tillverkade av zeiss" som det brukar heta där inne i Uppsala  :biggrin: Projektet totalt avstyrt alltså!

Publicerat

Det mest komiska var att jag fick kravbrevet tre dagar efter att jag senaste gången ringt och bett om att få en faktura. Det skulle inte vara några problem fick jag höra, den var minsann på gång...!

Publicerat
  • Författare

Undrar ja.. när det aktuella ämnet ändå är dött så kan man ju spekulera lite.

Min tro är att den gode Staffan är lite ansatt av åldrande nu, Lena är det utan tvekan eller så har hon haft ngn stroke eller liknande. Inget ont i detta, Lena är en genuint god och bra säljare! men förändringen är rätt påtaglig sen de första gångerna man var där för typ 20 år sen. Tror Jens drar ett rätt tungt lass  :biggrin:

Publicerat

Ja om han ska axla den manteln så får han ligga i.

Fast han kanske redan börjat, frågade efter en 22wm-pipa till quaden och fick följande svar:

Hmm...Sako Quad sa du...nä det har vi inte. Vi har bara sålt två såna bössor, till Anticimex här i stan och båda gick sönder. Skickade på garantirep men den ena var fortfarande paj när den kom tillbaka. Så nä... Sako Quad säljer vi inte...

Otur för mig att jag köpt en sån...

/Peter

Publicerat
  • Författare

Ja om han ska axla den manteln så får han ligga i. Fast han kanske redan börjat, frågade efter en 22wm-pipa till quaden och fick följande svar: Hmm...Sako Quad sa du...nä det har vi inte. Vi har bara sålt två såna bössor, till Anticimex här i stan och båda gick sönder. Skickade på garantirep men den ena var fortfarande paj när den kom tillbaka. Så nä... Sako Quad säljer vi inte... Otur för mig att jag köpt en sån... /Peter

Och jag frågade om de kunde ta hem en sån här Benelli M2 European åt mej.. Tvärnobben  :tongue:

Måste kanske förtydliga med tanke på Mikes inlägg, ingen som helst skugga över Lena på något sätt!! Hon är svintrevlig och bra att ha att göra med.

Publicerat

Ringde honom om en sauer 303. Fick till svars att dem går bara sönder! Och att dem inte hade någon.

En bekant köpte en sauer 303 xt 9,3x62 där någon månad senare. ;-)

Har bara haft telefon kontakt vid 2 tillfällen. Aldrig varit där fysiskt.

Kanske missat något;-):o

S

Publicerat

Jag var där och handlade hörselkåpor. Vilken säljare! -Jag vill ha ett par Peltor SportTac, sade jag. -Javisst, Peltor  är ju världsledande på skytte- och motorsport, de här har ju aktiv dämpning, batterierna sätter man i så här, du kan koppla in radio här... osv, osv. Jag blev sugen på att förklara för honom att de redan var "sålda"...

Publicerat

Ringde honom om en sauer 303. Fick till svars att dem går bara sönder! Och att dem inte hade någon.

En bekant köpte en sauer 303 xt 9,3x62 där någon månad senare. ;-)

Har bara haft telefon kontakt vid 2 tillfällen. Aldrig varit där fysiskt.

Kanske missat något;-) :o

S

Han jobbar efter mottot att det han för stunden har i lager är det bästa som tillverkats-allt annat är skit!

Om han byter ut lagret så är det han sålt en månad tidigare bara skit kontra vad han säljer nu.

Men han är en grym säljare,såg vid ett tillfälle hur han fick en liten tjej som kommit in för att köpa en hagelbössa att gå därifrån med en kombi efter övertalning :biggrin: önska att jag kunde återge den diskussionen.

/Mike

Publicerat

Jag såg honom försöka sälja på en nybliven jägare ett grönt lasersikte. "Jättebra när man gör eftersök på vildsvin".

Publicerat

Undrar var han lär sig hur bra grejorna funkar då han inte skjuter eller jagar själv :biggrin:

/Mike

• 3 weeks later...
Publicerat

Ännu fler orsaker att fortsätta handla i åkersberga ,,