Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

jakt kan va farligt...

Featured Replies

Publicerat
Ja jävlar... idag blev jag rädd...

Fick ett direkt anfall på mig...

Signe vrålskrek 30m framför mig, såg att hon kom i en jävla fart och vrålande rakt mot mig där jag stod på stigen i planteringen..

Jag han inte ens lyfta bössa....

Va fan flyr hon från han jag tänka sen small det....

Jag blev helt enkelt rammad.... 

av en hare :) 

Signe flydde inte alls hon försökte visst ta den... jag såg den inte förrän den rammade mina kängor.

Fan, jag blev skiträdd :)

Trillade ett kid och en räv idag. Signe jagat hare två ggr, en fältare och en vit fin skogshare. Sen va det väl ett par rådjursdrev oxå.

Inga grisar hemma tyvärr.

Publicerat

Ibland behövs det inte mycket för att skrämma en hund. :thumbsup:  :whistling:

Publicerat
  • Författare

Ibland behövs det inte mycket för att skrämma en hund. :thumbsup:  :whistling:

Snarare husse som blev skrämd... Signe vrålade samtidigt som hon försökte ta haren.

Illtjutet va typ upptaget...o jag såg ju inte att hon hade nått framför sig, Jag trodde hon hade nått bakom sig...... 

Publicerat

Du som är van att tampas med trafikskadade galtar i natten :) kan tänka mig att det blev ett leende när man inser att det är en hare och inte stora grisen.

Signe verkar ju jaga det mesta hon hittar?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Du som är van att tampas med trafikskadade galtar i natten :) kan tänka mig att det blev ett leende när man inser att det är en hare och inte stora grisen.

Signe verkar ju jaga det mesta hon hittar?

Jepp... allt går att jaga.. men på senare tid har hon gett fan i att driva fågel iallafall....

Första släppen i höstas va rätt irriterande när det va 8-10 upptag varje plantering.. alla på björktrastar, morkullor, gårsparvar osv...

Publicerat

Antar att man både skrattar och gråter när unghunden skall jaga. Kul iaf att hon vrålar på bra!

Publicerat
  • Författare

Sen va det ju en jävligt stor fälthare med glimmande gnagartänder o sur som fan.. jag hade ren tur som klarade mig helskinnad med lite harludd i hällorna på kängerna  :cool:  :biggrin:

Publicerat

Snarare husse som blev skrämd... Signe vrålade samtidigt som hon försökte ta haren.

Illtjutet va typ upptaget...o jag såg ju inte att hon hade nått framför sig, Jag trodde hon hade nått bakom sig...... 

Haha! Är man inte beredd så kan man bli skrämd så att man skiter på sig. :thumbsup:

Ok! 

Publicerat

Underbar liten historia :-D

telefonskrivet

Publicerat

Fick en hare ifjol som sprang undan för hunden, den sprang rakt in i mina kängor och dog på fläcken, jag såg den inte ens utan den måste ha missbedömt min lilla förflyttning av ena foten.

Stoppade ner den kvickt som attan i ryggsäcken, markägaren fick den när såten var klar, han såg lite paff ut :)