Publicerat December 16, 201312 yr Jag vill ha ett lätt vapen som även är lättskött och fungerar bra, gärna begagnat och inte så dyrt. För hagel och 308.
Publicerat December 16, 201312 yr Författare Ett vapen med fasta pipor, för både kula (308) och hagel.
Publicerat December 16, 201312 yr Författare Det vore bra att slippa ha olika typer av patroner. Det blir en hel del olika i alla fall.
Publicerat December 16, 201312 yr Se det såhär istället: Blir det inte ett jäkla krångel att ha flera olika laddningar hemma i samma kaliber och dubbelkolla 17 ggr varje gång du ska jaga så du har med rätt laddning som din bössa är inskjuten med? Anledningen till 7x57r är att du slipper krångel och eldavbrott pga utdragaren med en patron anpassad för brytvapen.
Publicerat December 16, 201312 yr Se det såhär istället: Blir det inte ett jäkla krångel att ha flera olika laddningar hemma i samma kaliber och dubbelkolla 17 ggr varje gång du ska jaga så du har med rätt laddning som din bössa är inskjuten med? Anledningen till 7x57r är att du slipper krångel och eldavbrott pga utdragaren med en patron anpassad för brytvapen. så har jag aldrig sett det. bra talat.
Publicerat December 16, 201312 yr så har jag aldrig sett det. bra talat. Nej men du och jag är nördar som pular med kalibrar som saknar köpeammo. Då håller man reda på det automatiskt för att det är kul.
Publicerat December 16, 201312 yr Författare Jag vill ha bra bruksvapen och så lite prylar som möjligt. Enkelt och funktionellt. Inte en massa olika laddningar.
Publicerat December 16, 201312 yr Komplicerat, jag får nog nöja mig med det jag har. Tja, redan nedan är "komplicerat" så det räcker..... Jag vill ha ett lätt vapen som även är lättskött och fungerar bra, gärna begagnat och inte så dyrt. För hagel och 308. Stryk ett, du kan få två men inte tre..... /T
Publicerat December 16, 201312 yr Komplicerat, jag får nog nöja mig med det jag har. dubbelfel som man säger i tennis.
Publicerat December 17, 201312 yr Författare Det är väl därför jag ännu inte har hittat något lämpligt.