Publicerat December 18, 201312 yr Tror jag har problem.... Min "nya" bössa matar inte. Jag har förlängt magasinet lite för att kunna göra lite längre 284-patroner. Det var en lång winchesterlåda gjord för 308. Trots att jag inte gjort något åt ytorna på magasinet som ligger an mot lådan ser det ut som det inte helt når upp. Jag har fått böja in läpparna för att patronerna skall klämma fast och då kommer de så långt ner att slutstycket inte får tag på dem. Den patronföraren jag fick tag på ser inte ut som den gamla fast det är en winchester. Att få tag på rätt delar i europa eller från USA verkar skitkört. Ska jag fila lite för att få bagasinboxen att komma längre upp och svetsa på lite i botten så att det fortfarande ligger an mor underbeslaget eller skall jag kapitulera och byta hela skiten mot ett nytt underbeslag (CDI från Midway) som tar Accuracy International-magasin? Löser jag problemen då? Aaahhhhhh!!
Publicerat December 18, 201312 yr Författare Det här är bössan. På sista bilden syns det att magasinboxen inte går hela vägen upp mot lådan.
Publicerat December 18, 201312 yr Författare Ha! Jag har fått till det så jäkla bra. Tänkte lite bakvänt bara. Tänkt om med hjälp av smärjel och plattång. Matar som bara det. Skjuter som en Gud!!
Publicerat December 19, 201312 yr Härligt, grattis till att du fick till det på ett bra sätt, att ändra matningen, särskilt på en del vapen är svårt och hart när omöjligt att fixa till om man gjort något dumt. Du har klarat ett test som få passerar. Att pangen skjuter är särskilt kul att läsa om. /Christian