Publicerat December 18, 201312 yr Hej! jag letar nya jaktbyxor då jag har fått stickhål i knäet på mina 2 sista byxor vill ha ett par Gore-tex brallor, som ska hålla att gå sol hundförare i, de ska även vara tysta.
Publicerat December 18, 201312 yr Gore är överreklamerat, visst kan det vara bra när det regnar, men det gör det inte varje jaktdag.
Publicerat December 18, 201312 yr Mina favoriter är skinnbrallor och/eller Haglöfs Rugged mountain http://www.outnorth.se/haglofs/rugged-mountain-pant-xxl-true-black.php? Som just nu råkar vara på extrapris =) De är halvgortex, så de ventilerar bra ovan knäna och håller tätt under knäna där man annars gärna blir blöt när man går med hunden.
Publicerat December 18, 201312 yr Alla kläder med ordet "tex" är skit som gubbarna i jaktlaget brukar säga ;-)
Publicerat December 18, 201312 yr Alla kläder med ordet "tex" är skit som gubbarna i jaktlaget brukar säga ;-)Var sak har sin stund men texmex är inte det stora undret som de vill få oss att tro.
Publicerat December 18, 201312 yr Gore-tex i kängor funkar inget vidare,provat flera olika fabrikat och samtliga läcker efter ett par år. Däremot Gore-tex i byxor och jackor av fabrikat härkila verkar i det närmaste vara outslitliga för mig,är visserligen ingen hundförare men vistas i skog och mark mer eller mindre 365 dagar om året. /Mike
Publicerat December 18, 201312 yr Om snittet passar dig så säljer Swedteam sin titan serie med 6 års garanti. Tyget vävs i Borås och ska vara framtaget för att hålla garantitiden ut. Kanske något? Finns både med och utan Goretex.
Publicerat December 18, 201312 yr Författare Är det någon som har testat swedteam protector byxorna? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 18, 201312 yr Skinn går att få mer eller mindre vattenmotståndigt genom att fetta eller vaxa eller båda delar. Vattentätt - nej. Mina skalkläder kommer från Norröna - jag gillar dom mycket. Har inte någon av dessa modeller så kan inte säga något om modellerna men det ska nog vara deras tåligaste: https://www.norrona.com/en-GB/Products/Men/?filter=layer;6!category;2!conceptcode;2020!conceptcode;6020&sg=conceptcode Mvh / Johannes