Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakt i morgon

Featured Replies

Publicerat

Ska till trosa i morgon, annats hade jag hakat på på stört. +1 för bra initiativ.

Publicerat

Jag hade också gärna hängt med men saknar radio, plus att jag är i Överkalix just nu.. Hoppas det blir ett gäng ändå, delad kyla är dubbel kyla sägs det ju :-)

telefonskrivet

Publicerat
  • Författare

Radio är ju försumbart  resan där i mot är ju lite dryg :biggrin:

Publicerat

Härligt initiativ Ken1. Hade mkt gärna hängt på då det sällan blir rådjursjakt med hund och hagel nu för tiden. Den förbannade julkonsumtionen och allt "jul-göra" gör denna helg jaktfri.  :sad:

Publicerat
  • Författare

Tror första platsen är tingad. Fan va kul :thumbsup:  :woot:

Publicerat

Det här ska bli kul! :)

Publicerat

Härligt initiativ Ken !

Publicerat
  • Författare

Härligt initiativ Ken !

Man tackar. Är nog vaken en stund till om någon får lov av HSB (hon som bestämmer) :biggrin:

Publicerat

Man tackar. Är nog vaken en stund till om någon får lov av HSB (hon som bestämmer) :biggrin:

Min bättre hälft skulle egentligen ut och handla julklapp till mig i morrn men jag förhandlade så hon beställer på nätet och jag får den efter jul mot att jag kan haka på i morrn. En av oss måste ju passa ungarna.

Publicerat
  • Författare

Min bättre hälft skulle egentligen ut och handla julklapp till mig i morrn men jag förhandlade så hon beställer på nätet och jag får den efter jul mot att jag kan haka på i morrn. En av oss måste ju passa ungarna.

Du har en bra bättre hälft. Om hon bara visste vad som komma skall :biggrin:

Publicerat

Väntar på en uppdatering vad jag gick miste om .... :D

/Urban

Publicerat

Riktigt fint initiativ!

Publicerat

Ombytt och klar på jobbet 12:59 så jag hann precis. "Valde" en alternativ väg hem som visade sig vara betydligt närmare än att åka ut på motorvägen igen. Sedan har jag ju en fantastisk sambo som fixat mackor som jag kunde slänga i mig i bilen på väg till jobbet så jag bara behövde duscha och svida om hemma.

För mig var det en helt suverän dag, som nybörjare är det ju fullt tillräckligt att bara vara i skogen med bössa och se lite vilt. Att sedan få vara med vid nedläggningen av en 50-60-taggare var ju pricken över i. ;) Tack så jättemycket för att jag fick den här möjligheten att följa med! Jag hoppas verkligen att vi kan få till någon av de där andra idéerna vi snackade om.

Publicerat

Vill du ha sällskap är det som sagt bara att säga till. Otroligt bra initiativ, som jag hoppas kunna följa upp den dagen jag har egen jakt.

/Urban

Publicerat
  • Författare

Ja hur gick det då?? Startade inte så bra. INGEN i jaktlaget dök upp(sorgligt) men vi spottade i nävarna och åkte ut endå. Jag P och Steffi tanten. Vi gick ner mot hygget där P skulle stå och där är det 5st grisar som lurvar runt och vi står med hagel :sad:  jaja visar P vart han ska vara och börjar själv halta iväg med Steffi, blåste ganska kraftigt så jag missade hennes upptag bakom en bergsknalle men drev gjorde hon. Ringer P och upplyser att det är på G hinner lagom avsluta när det kommer ytterligare 7st grisar i tätningen jag står i (Fan) och hack i häl med dom en älgkviga som jag nästan kunde ta på :biggrin: Rådjuret som Steffi drev passerade P just utan för skotthåll se la vie. Steffi lägger av och kommer på mitt spår. Ringer P och föreslår att vi ska bryta då han ska jobba och att vi ska träffas där vi såg dom första grisarna, när vi går mot bilarna står han där inte det snyggaste jag sett men va fan. Gör en liten ansmygning lägger an och skjuter skit skadeskjuter med första och måste bättra. Han slår ihop som ett korthus och blir liggande. Nu står han i fot klädd med glitter och kulor och stjärna i topp :biggrin: Sen tar vi en kaffe och babbla så P va nog sen till jobbet :ohmy: vi kom nog överens om att hitta på mer bus en annan dag. Ett par killar/tjejer till och det hade nog legat något mer än en gran :thumbsup:

Du (ni) har hundarna jag har fåglarna (ibland) match made. Till våren vill inte jag vara fågel som råkar flyga över min mark :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Vill du ha sällskap är det som sagt bara att säga till. Otroligt bra initiativ, som jag hoppas kunna följa upp den dagen jag har egen jakt.

/Urban

Om jaktlaget fortsätter att vara så här jakttorra kommer det nog snart en trevande fråga igen

Publicerat

Om jaktlaget fortsätter att vara så här jakttorra kommer det nog snart en trevande fråga igen

Fantastiskt fint gjort att slänga ut en inbjudan så här nära Tokholm till marklösa erfarna som nya. Hade det inte varit så nära jul med vad det medför sig med förberedelser och annat stök så hade det defintivt varit en trevlig upplevelse att få komma ut på Södertörn och sikta vilt.

Publicerat
  • Författare

Kul att många tycker om initiativet, hör till dom som tycker att de som vill ska få visa det :thumbsup:

Publicerat

Du (ni) har hundarna jag har fåglarna (ibland) match made. Till våren vill inte jag vara fågel som råkar flyga över min mark :thumbsup:

Det ser jag fram emot! :)