Publicerat December 21, 201312 yr Finns det folk som kör med detta? Har beslutsångest om jag ska fastmontera mitt docter eller köpa svindyra fästen till mitt vridmontage så jag har att byta mellan kikarsikte och docter sen på drevjakt:)
Publicerat December 21, 201312 yr Går styrkan att reglera på Doctern? Stor risk att du blir bländad annars kanske? Men du kanske redan testat i mörker så det funkar?
Publicerat December 21, 201312 yr Författare Apel, billigaste fästet jag hittat som värkar vettigt kostar 2800kr:/
Publicerat December 23, 201312 yr Har du Apel så tycker jag du ska använda det, det är ju det det är till för!
Publicerat December 23, 201312 yr Författare Får nog bli så men jag gillar inte riktigt att det blir så högt, kanske går att köpa lösa ringar och löda ihop det med en weaverskena så att de blir någon cm lägre
Publicerat December 23, 201312 yr till vakjakten har nog inte höjden så stor betydelse men till drevjakten kanske?
Publicerat December 23, 201312 yr Dum fråga, men varför har du Apelvrid om du inte ska ta av och på/byta sikten? Vitsen försvinner ju liksom?
Publicerat December 24, 201312 yr Författare Ja gillar när fästet är lite lägre de satt på när ja köpte bössan:) det blir nog att jag beställer ett mak-fäste till apelmontaget:)
Publicerat December 24, 201312 yr Jag har mak vrid på min drilling, aimpointen har mindre än 10mm luft under,7mm kanske!
Publicerat December 24, 201312 yr Finns det folk som kör med detta? Har beslutsångest om jag ska fastmontera mitt docter eller köpa svindyra fästen till mitt vridmontage så jag har att byta mellan kikarsikte och docter sen på drevjakt:) På en åtel kör jag aimpoint på drillingen 20m fram till spridaren. Den åteln är belyst. Har en hand kikare att könsbestämma med. S
Publicerat December 24, 201312 yr Författare Jag har bestämt mig gör att köpa hennebergerfäste som jag monterar i de främre fästet:) vi har något liknande på våran åtel
Publicerat December 25, 201312 yr Jag testade att sitta på rävåtel med drillningen en gång (med rödpunkt).. Såg inte ett skit. Har man inte åtelbelysning är det bara att glömma (enligt min syn).