Publicerat December 23, 201312 yr Den ena labben har tydligen börjat samla på trofér. Hon hittade ena hornet igår under skogspromenaden och det andra idag ca 400 meter ifrån det första. Det ser ju ut att vara från samma bock så det blir väl att skaffa en skalle och montera hornen och sen upp på väggen
Publicerat December 23, 201312 yr Så länge det är så där fräscha saker hon hittar så är det väl ok. Mina labbar brukar kunna komma släpandes på betydligt äckligare saker. Döda möss och hästskit är väl det vanliga, men en gång hittade en av dem ett halvavgnagt lårben från ett rådjur (?) som hon släpade runt hela promenaden...
Publicerat December 23, 201312 yr Visst ska han ha det el. annars monterar du hornen på en sköld o sätter det ovanför liggplatsen.
Publicerat December 23, 201312 yr Vilken bra hund Han eller hon kan få följa med och leta upp det andra hornet av en älg, jag och en kompis hittade ett horn med hmm, minns inte om det var 9 eller 11 taggar. Hittade aldrig det andra Fällhorn är dom roligaste hornen att hitta, ett rådjurshorn jag hittade under svampplockningen blev en kapsylöppnare Tycker Isjonssons ide om att hunden ska ha hornen ovanför liggplatsen var mycket bra ! Mvh / Johannes
Publicerat December 24, 201312 yr Här är min Sara med sitt rådjursben... Kanske inget man sätter på en Sköld.....
Publicerat December 24, 201312 yr Vilken bra hund Han eller hon kan få följa med och leta upp det andra hornet av en älg, jag och en kompis hittade ett horn med hmm, minns inte om det var 9 eller 11 taggar. Hittade aldrig det andra Fällhorn är dom roligaste hornen att hitta, ett rådjurshorn jag hittade under svampplockningen blev en kapsylöppnare Tycker Isjonssons ide om att hunden ska ha hornen ovanför liggplatsen var mycket bra ! Mvh / Johannes Tack! Även hunden måste ju kunna snegla på sina troféer mellan varven.
Publicerat December 24, 201312 yr Författare Kompis trodde han hade en skalle som vi kan montera det på.. Så det blir en trofé!! Dom är ju sköna när dom kommer släppande på mysiga grejer, mina har väl kommit med bl.a halv död råtta, möss, diverse gamla ben, en halv rutten harunge, och hel del andra vidriga saker. Det roligaste vore ju om jag kunde komma åt den bocken i augusti så jag och Nellie har samma trofé. Ja ja God Jul på er allihop!!
Publicerat December 24, 201312 yr Av rubriken att dömma trodde jag du skulle ha upp hunden på väggen, jag har nog inte vaknat riktigt än
Publicerat December 25, 201312 yr Lite som när man har katt och finner en omsorgsfullt isärplockad sork på större delen av köksgolvet...