Publicerat December 26, 201312 yr Gokväll, nån som vet var man vänder sig för att boka prov i Norge? Har sökt på nätet och norska kennelklubben efter info utan att hitta nåt,hittar inte jakttid på älg heller. Tacksam för svar/Lars.
Publicerat December 26, 201312 yr Norska rasklubben antar jag, så var det i alla fall för mig. Klubbarna har ofta en provansvarig som man kan vända sig till.
Publicerat December 29, 201312 yr Författare Gokväll,har forskat lite. Man går in på http://www.elghundforbundet.no/?side=98 och väljer området man skulle vilja gå i,klickar på det och där finns kontakt formulär. Fick svar omgående. Man måste gå ett tvådagars prov för NJCH. /Lars.
Publicerat December 29, 201312 yr Författare Får se om det fortfarande går att boka. Får nog svar i morgon. Men isf far jag till Norge med hunn. På Åland fanns ingen plats kvar. /Lars.
Publicerat Januari 3, 201412 yr Där jag bor och skall gå prov nu i januari kan man anmäla sig fram till 15jan. . Follo/östfold, ligger söder om Oslo på svenska sidan fjorden.
Publicerat Januari 4, 201412 yr Författare Ok,har du nån länk eller nummer? Har inte fått svar ifrån Oslo klubben än. /Lars.
Publicerat Januari 4, 201412 yr Författare Ok,har du nån länk eller nummer? Har inte fått svar ifrån Oslo klubben än. /Lars.
Publicerat Januari 4, 201412 yr Har du provat numret enligt kartbilden ovan? Jag försökte länka men kunde inte.
Publicerat Januari 5, 201412 yr Författare Hej,jodå har mailat dom. Tänkte om det fanns nån genväg, nån man kunde ringa till direkt. /Lars.
Publicerat Januari 6, 201412 yr www.foehk.no vet att det är mycket prov i Oslo området nu, tror de har stoppat anmälan för den här säsongen. . Skall gå prov nu den 16de jag och det är säkert inte omöjligt att det finns chanser kvar
Publicerat Januari 8, 201412 yr Författare Jo,förstår att det kan va körigt nu på slutet. Har mailat igen,utan svar. Vore kul om man kom iväg. /Lars.
Publicerat Januari 8, 201412 yr http://www.foehk.no/index.php/separate-loshundprover där kam du anmäla dig till 2dagars prov, man må betala 800Nok till klubben med sen är anmälan gjord.. eller så mailar du moedemar@online.no, han är med i jaktprovskommittén
Publicerat Januari 12, 201412 yr Författare Gokväll,har fått svar ifrån Norge nu. Så nu är Raikukorven Wilda anmäld till två dagars jaktprov. /Lars.
Publicerat Januari 16, 201412 yr Författare Tjena! Vet inte än,men Morten ska döma dag ett. Blir sista veckan. Hoppas på svar snart så man kan leta boende. Hur gick det för din hund idag? Tack för hjälpen. /Lars.